07-10-2012 Alem 3 - Heerewaarden 2 4 - 1

Alem 3 - Heerewaarden 2   4-1    (3-1)

Moeizame overwinning

Heerewaarden 2 bleek vorig seizoen al 'n lastige tegenstander voor Alem 3. De ploeg van manager Piet van Boxtel was dus gewaarschuwd.
Ondanks alle waarschuwingen ten spijt, bleek de wedstrijd in vergelijking met die van vorig jaar een herhaling van zetten.
Heerewaarden speelde niet bijzonder goed, maar zette wel fel en fanatiek druk op de Alemse voetballers, die daar niet goed raad mee wisten. Alem speelde zodoende in een te laag tempo de slechtste wedstrijd van deze jaargang tot nu toe.
Dat er toch nog ruim werd gewonnen geeft een goed gevoel voor de rest van deze competitie. Elftallen die ook slechte wedstrijden winnen doen doorgaans mee voor de titel.

Na 'n heel matig begin werd Alem in de wedstrijd geholpen door de Heerewaardense doelman, hij liet 'n kansloos schotje van Theo Leerintveld los, waarna Wilbert van Boxtel de bal simpel in het doel kon lopen.
Algemeen bekend is de laatste man van Heerewaarden 2, Marien van Tussenbroek, het kanon van Heerewaarden. Maar in deze wedstrijd stond Marco Laponder aan het kanon. Na twee eerdere pogingen vanaf zo'n 30 meter, poeierde hij de derde poging achter Alem-doelman Bram van der Zanden. v.d. Zanden die in het verdere verloop van de wedstrijd nauwelijks nog werd getest.
Kort na de goal van Laponder werd Alem weer geholpen door Heerewaarden. Door in eigen doel te schieten werd de voorsprong van Alem hersteld. Op het half uur volleerde Theo Leerintveld de 3-1 ruststand in het Heerewaardense doel.

Na rust was Alem de bovenliggende ploeg, conditioneel sterker werd Heerewaarden vastgezet op eigen helft. Alem kreeg legio kansen en mogelijkheden, maar verzuimde om de wedstrijd definitief in het slot te gooien. Heerewaarden bleef dreigend bij haar spaarzame uitvallen.
Vlak voor tijd besliste de flets spelende Kees-Jan Zwanenberg de wedstrijd door uit een onmogelijke hoek de 4-1 binnen te schieten.

Volgende week 'n nieuwe derby, zondag om half elf wacht in Velddriel RKVSC 4.

Bram v/d Zanden

Henri v/d Berk
(Jeroen Bakker)
Peter van Boxtel Marc van Boxtel