15-04-2012 Hedel 4 - Alem 3 3-1

Hedel 4 - Alem 3   3-1    (1-1)

Alem doet zichzelf te kort

Alem 3 kreeg vanmorgen te weinig in de topper tegen Hedel 4. Waar het zeker recht had gehad op een puntendeling, had een overwinning ook niet misstaan.
In de aanloop naar de wedstrijd had coach van Boxtel wat problemen met de scheidsrechter van dienst. De spelerspas van Alem doelman Bram van der Zanden ontbrak. v/d Zanden kan niet spelen aldus de leidsman, of het ontbrekende pasje moet boven water komen. Op voorwaarde dat het pasje in Alem op zou worden gehaald, mocht Bram toch starten, waarna van Boxtel op en neer naar Alem reed om de spelerspas te halen...
De scheidsrechter revancheerde zich voor deze onzin, door in de wedstrijd uitstekend te fluiten.
Een wedstrijd met twee heel verschillende spelstijlen. Het fysieke op kracht gebaseerde voetbal van Hedel tegenover het op techniek en combinatie-voetbal gestoelde Alem.
Een aderlating voor Alem was het vroege uitvallen van spits en goalgetter Wilbert van Boxtel met een spierblessure.
Ondanks het hobbelige veld speelde Alem vanmorgen prima voetbal en kreeg via Ton Steenbekkers een goede kans om de score te openen. Echter was het Hedel dat via Martijn Donkers op voorsprong kwam. Het enige duel dat Marc van Boxtel van Donkers verloor werd door de Hedelse spits meteen afgestraft.
Na rust was Alem duidelijk de bovenliggende partij en het kwam dikverdiend langszij. De sterk acterende Theo Leerintveld (samen met Kees-Jan Zwanenberg de uitblinkers van vandaag) schoot de bal in twee keer binnen, het eerste schot met rechts werd nog door de Hedelse keeper gepareerd, vervolgens trapte Leerintveld de rebound met links tegen de touwen.
Het venijn zat hem voor Alem in de staart van de wedstrijd, waar iedereen aan een puntendeling dacht, liep Alem in de slotminuten door twee Hedelse treffers nog zware averij op.
Waar minimaal één punt dik verdiend was geweest stond Alem 3 met lege handen en haakte het af in de strijd om het kampioenschap.

Bram v/d Zanden

Henri v/d Berk
(Erwin v/d Neut)
Peter van Boxtel Marc van Boxtel Leon Verhoeven