11-03-2012 Ophemert 2 - Alem 3 0 - 10

Ophemert 2 - Alem 3   0-10    (0-4)

Ophemert 2 kanonnenvoer voor Alem 3

Voor de tweede week op rij schoot Alem 3 tien treffers binnen. Ditmaal moest Ophemert 2 er aan geloven. Vanaf de eerste minuut rolde de ene na de andere Alemse aanval richting het Ophemertse doel.
In de vijfde minuut was het al raak topscorer Wilbert van Boxtel tekende voor de openingstreffer. Een smetje op de wedstrijd was het al vroeg uitvallen van Hans Brekelmans. De rechterverdediger van Ophemert plantte zijn elleboog op de lip van Brekelmans, welke in het ziekenhuis met vijf hechtingen gerepareed moest worden.
De uitstekend ingevallen Martijn Leerintveld (één van de drie voor deze gelegenheid geselecteerde Alem B1 spelers) sierde zijn debuut op met een doelpunt. Ook Jens Steenbekkers en Mees van Mil konden terugkijken op een uitmuntende wedstrijd.
Ophemert 2 kon zich in de hele wedstrijd geen enkele kans creëren, het kwam zelfs niet in de buurt van de werkloos toekijkende Alem-keeper van der Zanden.
Het ene Alemse doelpunt was nog mooier dan het andere, Wim Steenbekkers werd geen strobreed in de weg gelegd en scoorde simpel 0-3. De mooiste treffer kwam op naam van Kees-Jan Zwanenberg, na een "tikkie-takkie" aanval werd de bal vanaf de achterlijn teruggelegd door van Boxtel en door Zwanenberg in de linkerbovenhoek verzilverd.
Man van de wedstrijd was Wilbert van Boxtel die maar liefst vijf treffers voor zijn rekening nam (een loep-zuivere hattrick in de tweede helft). Opvallende feiten: rechtermiddenvelder Joop Kollenburg speelde de hele wedstrijd uit. Theo Leerintveld nam maar één van de 10 doelpunten voor zijn rekening. Alem 3 bomber Leon Verhoeven kwam weer niet tot scoren.

Ondanks een waslijst aan geblesseerden een meer dan uitstekend resultaat tegen 'n weliswaar erg zwakke tegenstander. Volgende week is tegenstander Emplina 7 van een ander kaliber, maar Alem 3 in deze vorm moet ook de rechtstreekse concurrent op de ranglijst kunnen verslaan.

Bram v/d Zanden

Jens Steenbekkers Peter van Boxtel