04-03-2012 Alem 3 - Opijnen 2 10 - 2

Alem 3 - Opijnen 2   10-2    (4-1)

Dubbele cijfers

Vanmorgen kreeg Alem 3 laagvlieger Opijnen 2 op bezoek. Aangezien de wedstrijd in Opijnen met 0-7 was gewonnen rekende Alem vandaag op 3 punten.
Deze verwachting was niet misplaatst, want het team van coach van Boxtel behaalde een gemakkelijke overwinning.
Wilbert van Boxtel scoorde een van de snelste doelpunten ooit in de geschiedenis van Alem 3. Vanaf de aftrap duurde het welgeteld 24 tellen totdat de bal in het Opijnense netje lag.
Opijnen had het aan haar uitstekende doelman te danken dat Alem al in de beginfase niet op grote voorsprong kwam.
Alem begon wat slordiger te spelen en liet Opijnen zelfs langszij komen. Kees-Jan Zwanenberg schoot tijdens een onoverzichtelijke situatie voor het Alemse doel de bal achter de verder nauwelijks op de proef gestelde doelman Bram van der Zanden.
Opijnen wilde hier niet voor onder doen en schoot vervolgens ook tweemaal in eigen doel.

Na rust liep Alem uit naar een monsterscore Kees-Jan Zwanenberg opende 10 minuten na rust het doelpuntenfestijn met 'n lepe kopbal en het werd in de 83ste minuut afgesloten met de tiende treffer door Hans Brekelmans, waarna de onopvallend, dus goed fluitende scheids Zwamborn het welletjes vond.
Hij beroofde de naar een doelpunt op zoek zijnde "bomber" Leon Verhoeven van 7 speelminuten. Verhoeven, enkele keren dicht bij een doelpunt gaf aan deze minuten volgende week in de wedstrijd tegen Ophemert 2 in te willen halen.

Door deze overwinning en het gelijke spel van DSC 5, passeert Alem 3 het Kerkdrielse team op de ranglijst en nestelde zich op de 3e plaats.

Bram v/d Zanden

Henri v/d Berk Ton Jansen