26-02-2012 Alem 3 - Rossum 4 3 - 1

Alem 3 - Rossum 4   3-1    (1-0)

Alem 3 na zege op Rossum 4 goed de winterstop uit

Dankzij het ontbreken van een aantal Alemse sterkmakers, trad Alem 3 in de eerste wedstrijd na de winterstop met een krappe selectie aan tegen Rossum 4. Rossum 4 dat in de eerste wedstrijd tegen Alem de punten in eigen huis had gehouden.
Het in dramatische staat verkerende Alemse hoofdveld speelde beide ploegen danig parten. Waar beide teams bestaande uit oud- 1e Elftalspelers het vooral moeten hebben van hun techniek en het snel rond laten gaan van de bal, bleek dit op het Alemse knollenveld onmogelijk. Een rommelige wedstrijd was het resultaat.
Rossum had wat vaker balbezit, maar de beste doelkansen waren voor Alem.
Alem dat de wedstrijd goed was gestart, doordat een Rossumse verdediger in de 1e minuut van de wedstrijd de bal al in eigen doel werkte. (Waar vriend en vijand in eerste instantie dacht dat Peter de Cocq van Delwijnen de treffer op zijn naam had gebracht, zei deze later niets met dit doelpunt te maken hebben gehad...)
De Alemse defensie onder leiding van de uitblinkende Ton Jansen gaf vrijwel niets weg. De paar kansjes die Rossum nog wel kreeg waren een prooi voor de weer uitstekend keepende Bram van der Zanden. Voorin sleurde Wilbert van Boxtel weer als in zijn beste dagen, al had hij vlak voor rust de bal, na een breedte-paasje van Hans Brekelmans, wel in het doel mogen schuiven i.p.v. net naast de goede kant van de paal.

Ook in de tweede helft hielden de Alemse middenvelders controle over de wedstrijd. Omdat de marge lange tijd één doelpunt bleef, bleven de Rossumse spelers geloven in 'n goed resultaat, waardoor de sfeer in het veld wat grimmiger werd (overigens zonder echt over de schreef te gaan).
Toen een Rossumse verdediger handen en voeten gebruikte om Wilbert van Boxtel te stuiten, legde scheidsrechter van Veeren de bal op de stip. De pingel werd door Kees-Jan Zwanenberg onberispelijk binnengeschoten. Een kunstje dat hij even later herhaalde toen hij zelf binnen de beruchte zestien-meterlijnen ten val was gebracht.
Vlak voor tijd stelde Henri van den Berk Rossum in staat de eretreffer te maken. Na een verkeerde terugspeelbal van v.d. Berk, stortte de Rossumse spits, na een ingreep van Ton Jansen, als een stervende zwaan ter aarde en wees scheids van Veeren voor de derde keer in deze wedstrijd naar de penaltystip.

Al met al 'n moeizame, maar voor de stand op de ranglijst nuttige overwinning tegen een lastige tegenstander.

Bram v/d Zanden

Henri v/d Berk Ton Jansen Marc van Boxtel Martien Toonen