27-11-2011 Alem 3 - Hedel 4 1 - 4

Alem 3 - Hedel 4   1-4    (1-1)

Geflatteerd verlies

Vandaag moest de wedstrijd tegen Hedel 4 worden ingehaald onder echt herfst-omstandigheden. Was het vorige week mist, dit keer blies er 'n windkracht 5 over het Alemse sportpark.
Ondanks deze omstandigheden was Alem van plan er weer 'n leuke pot voetbal van te maken; Hedel wenste daar echter niet aan mee te werken en zette vanaf het beginsignaal van scheidsrechter van Veere de toon door al in de eerste vijf minuten drie overtredingen te maken, die, was Kevin Blom de scheidsrechter geweest, al voor drie rode kaarten goed waren geweest.
Hedel 4 bleek 'n uiterst irritante, zowel tegen de tegenstander als scheidsrechter en medespelers, ploeg te zijn.
Onbegrijpelijk, want Hedel 4 bleek ook 'n stugge goed voetballend team te zijn, wat al dat gezeur en op het randje van onsportief gedrag spelen, helemaal niet nodig had.

Alem begon goed aan de wedstrijd en kreeg al snel 'n tweetal kansen via Tom van Geffen, maar waar hij misschien beter zelf had kunnen afdrukken, legde hij de bal respectievelijk breed en terug, wat vervolgens geen doelpunten opleverde.
Daarna kroop Alem bij 'n kopbal van de Hedelse linkerspits door het oog van de naald, de bal hobbelde 'n paar milimeter aan de voor Alem goede kant van de paal.
De volgende Hedelse kopstoot was wel raak, Martijn Donkers (keeperstrainer te Alem) knikte de bal achter Alem doelman Bram van der Zande.
Donkers die na 'n ongelukkige actie van René van Boxtel dusdanig geblesseerd raakte aan het scheenbeen, dat hij zich moest laten vervangen en de wond in het ziekenhuis moest laten hechten...
Alem kwam voor rust door Theo Leerintveld op gelijk hoogte, Leerintveld klutste een half afgeweerde inzet van Wilbert van Boxtel in het Hedelse doel.

Na rust schoot Alem als een raket uit de startblokken: Tom van Geffen poeierde de bal al in de eerste minuut op de lat. Helaas kon Alem aan deze opening geen vervolg geven, de Hedelse spits was er na een kwartier spelen in de tweede helft als de kippen bij, om een onoplettendheid in de Alemse defensie af te straffen.
Alem ging op jacht naar de gelijkmaker en nam naarmate de wedstrijd vorderde steeds meer risico's, waarbij het in de wedstrijd bleef door onder andere een geweldige redding van keeper Bram van der Zanden. Alleen tegenover twee Hedelse aanvallers kwam hij als winnaar uit de strijd.
Tien minuten voor tijd ging Alem achterin één op één spelen en schoof coach van Boxtel, René van Boxtel naar voren. De verdiende gelijkmaker kwam er niet. Hedel profiteerde van de geboden ruimte en scoorde in blessuretijd nog tweemaal, waardoor er een bijzonder geflatteerde 1-4 eindstand op de borden kwam.

Bram v/d Zanden

Henri v/d Berk