13-11-2011 TEC 4 - Alem 3 8 - 3

TEC 4 - Alem 3   8-3    (5-1)

Kansloos

Afmeldingen en blessures speelden Alem 3 vandaag parten in de interland tegen TEC 4. Maar al was Alem compleet geweest, was het nog maar de vraag of het dan sterk genoeg was geweest om TEC te verslaan.
Onder een grijze hemel was TEC de hele wedstrijd de bovenliggende partij en liet Alem kansloos
TEC liet in de beginfase nogal wat kansen liggen en als het afstandschot van Wim Steenbekkers, na een goede Alemse counter doel had getroffen, was Alem tegen de verhouding in zelfs op voorsprong gekomen.
De twee Tielse spitsen, behendig en razendsnel waren een ware plaag voor de statisch opererende Alemse defensie en de ongelukkig keepende Alem-doelman Bart de Leeuw.
Guus Hiddink heeft duidelijk zitten slapen, als hij kwalificatie voor het EK 2012 af had willen dwingen, had hij toch wat vaker naar TEC 4 moeten komen kijken.
Nadat TEC op een 2-0 voorsprong was gekomen, door de beste man van het veld, de Tielse nr. 9 (bijna net zo gevaarlijk en snel als Theo in zijn jonge jaren) was de wedstrijd eigenlijk gespeeld.
Vlak voor rust scoorde Wim Steenbekkers de eerste Alemse treffer. Typisch was dat wanneer Alem scoorde, TEC bijna weer meteen 'n tegentreffer paraat had.

Alem startte in de tweede helft beter dan in het eerste bedrijf, de met lichamelijke ongemakken kampende Theo Leerintveld maakte het tweede Alemse doelpunt. Het Turks/Tielse team zette Alem daarna weer onder dusdanige druk, dat Alem telkens snel balverlies leed en ook in de tweede helft een kansloze strijd streed.
Compliment voor de 4 jongens van Alem B1, waarvan Mees van Mil zelfs een uitstekende wedstrijd speelde.
Al met al een dik verdiende nederlaag, snel vergeten en het vizier richten op volgende week: de derby tegen RKVSC 3.

Bijzonderheid:
Joop Kollenburg schonk Alem 3 schitterende trainingspakken, zie onder:

Opstelling

Bart de Leeuw