16-10-2011 Alem 3 - Hurwenen 3 3 - 2

Alem 3 - Hurwenen 3   3-2    (1-0)

Trainingsarbeid werpt vruchten af

Na de makkelijke overwinningen van de laatste weken, was vanmorgen het stugge Hurwenen 3 een lastiger te bespelen opponent.
Daar waar de tweede elftallen van Opijnen en Ophemert de deur wagenwijd openzetten, opereerde Hurwenen vanuit een gesloten defensie, loerend op de counter.
Alem was in de eerste helft wél veruit de beste ploeg op het veld, maar Hurwenen had verdedigend haar zaakjes goed voor elkaar. Het eerste half uur ging dan ook voorbij met 'n groot veldoverwicht voor Alem, maar met aan beide kanten nauwelijks kansen.
Na de openingstreffer van Theo Leerintveld, moest Hurwenen haar verdedigende stelling wat verlaten en kreeg Alem in het laatste kwartier legio kansen en mogelijkheden om de score uit te breiden, maar was erg ongelukkig in de afronding.

Na rust hetzelfde spelbeeld, Alem kwam maar niet tot scoren. Ballen gingen rakelings naast of over, vielen nét niet goed in de scrimmages voor het Hurwenense doel en tal van aanvallen strandden op de uitstekende Hurwenense doelman.
Als dat doelpunt uitblijft, dan kan je erop wachten... een razendsnel uitgevoerde counter zette een Hurwenense spits vrij voor de tot dan toe werkloze Alem-keeper v/d Zanden, die vol voor de bal ging maar ook de tegenstander mee naar de grond nam. De penalty betekende 1-1. Alem was van slag, waarvan Hurwenenen kort na de gelijkmaker profiteerde door met een bekeken schuiver op voorsprong te komen.
Alem ging op jacht naar minimaal een gelijkspel. Waar vorig seizoen 'n achterstand vaak een onoverkomelijk probleem bleek vanwege conditionele gebreken kon Alem 3 door de trainingsarbeid van de laatste weken in het laatste deel van de wedstrijd Hurwenen de duimschroeven aandraaien. Ondanks het grote veldoverwicht moest Alem lang wachten op de gelijkmaker, maar het wachten werd dubbel en dwars beloond door een wonderschone treffer van de voet van Wilbert van Boxtel, die vanaf de achterlijn de bal in de verre hoek krulde.
2 minuten later werd een domme overtreding in het strafschopgebied op Tony v/d Berg, door arbiter van der Kammen met een penalty bestraft. Joop Kollenburg liet zich dit buitenkansje niet ontnemen, stuurde vanaf elf meter de Hurwenense goalie naar de verkeerde hoek en bracht Alem weer op voorsprong, waarna de oranjehemden de wedstrijd + 6 minuten blessuretijd professioneel, zonder nog in problemen te komen, uitspeelden.

Bram v/d Zanden

Henri v/d Berk