25-09-2011 Alem 3 - Emplina 7 4 - 1

Alem 3 - Emplina 7   4-1    (2-1)

Alem 3 verslaat koploper Emplina 7

Vriend en vijand waren het er vorige week na de wedstrijd tegen Rossum 4, over eens, dat gezien het door Alem 3 vertoonde spel overwinningen niet konden uitblijven en het slechts een kwestie van tijd zou zijn, wanneer Alem de eerste punten kon bijschrijven.
Alem 3 startte vanmorgen onder uitstekende weersomstandigheden overdonderend tegen koploper Emplina 7. Met het van Barcelona bekende tikkie-takkie voetbal werd Emplina in het eerste kwartier volledig van de mat gespeeld en stond het na 10 minuten al 2-0 voor Alem.
Wilbert van Boxtel rondde een steekpass van Kees-Jan Zwanenberg keurig af. Zwanenberg zelf zorgde voor 2-0.
Daarna bleek Emplina toch een taaie tegenstander, dat liet zien niet voor niets bovenaan te staan. Het kwam door een afstandschot vlak voor rust terug in de wedstrijd. Met 2-1 werd er gerust.

Meteen na rust was Emplina de betere ploeg, Alem werd in deze fase op de been gehouden door stand-in doelman Theo Leerintveld, die in een 1 tegen 1 situatie uitstekend redde. Leerintveld keepte 'n puike wedstrijd.
Een snelle Alemse counter over Hans Brekelmans bezorgde Alem weer 'n marge van twee doelpunten. Brekelmans kapte 'n paar verdedigers uit en punterde de bal achter de Empelse doelman.
Daarna gaf de Alemse verdediging onder leiding van de organisatorisch uitblinkende Peter van Boxtel weinig tot niets meer weg. Wim Steenbekkers bepaalde de eindstand op 4-1, na goed doorzetten schoof hij de bal bekeken in de linkerbenedenhoek. Een actie waarmee hij na de wedstrijd door zijn zoons werd gecomplimenteerd.

Hopelijk kan Alem 3 deze opgaande lijn volgende week doortrekken in de uitwedstrijd tegen Opijnen 2.

Theo Leerintveld

Henri v/d Berk