05-04-2010 Alem 3 - RKKSV 6 1 - 4

Alem 3 - RKKSV 6   1-4   (1-2)

RKKSV is weer te sterk

Op deze paasmaandag moest Alem 3 vanwege blessures, weekendje weg, bezoek aan de diverse meubelboulevards met 'n zeer krappe selectie aantreden tegen de junioren van RKKSV 6.
De uitwedstrijd had Alem 3 aan het begin van het seizoen kansloos verloren, dat deed al het ergste vermoeden voor de oranjehemden.
De jonge honden van RKKSV schoten furieus uit de startblokken, maar Alem-keeper Jorn Bergmans hield Alem door een aantal knappe reddingen op de been. De beste kans in de beginfase was voor Alem, na een bekeken pass van Theo Leerintveld schoot Leon Maas op de keeper, waarna de rebound door Emin Alkan op de paal werd gemikt.
Daarna pakte RKKSV de draad weer op, de Alemse defensie werd op snelheid geklopt en nu was ook doelman Bergmans kansloos.
En na twijfelend ingrijpen bij 'n Rosmalense corner, stond het zomaar 0-2.
Kort daarna maakte Theo Leerintveld het mooiste doelpunt van de wedstrijd, kappend en draaiend als 'n ballerina, had de Hedelse verdediging geen vat op het Alemse slangenmens en tikte hij voor Alem de aansluitingstreffer binnen.

Na rust was het beste er bij RKKSV ook af en kwam Alem steeds beter in de wedstrijd en had het in het eerste kwartier na rust de gelijkmaker moeten produceren, Leerintveld en Maas kregen beide 'n 100% kans. Daarna trad de ijzeren voetbalwet weer in werking, omdat Alem niet scoorde, ging de bal er aan de andere kant wél in. Een voorzet naar de tweede paal werd door de Alemse verdedigers verkeerd ingeschat en de Rosmalense spits kon ongehinderd 1-3 binnenkoppen.
Na deze tegenvaller voor Alem was de wedstrijd gespeeld, Alem had niet meer de kracht om zich nog 'n keer in de wedstrijd terug te vechten. De late 1-4 was enkel nog voor de statistieken.

Alem 3 leed vanmorgen 'n verdiende maar wél geflatteerde nederlaag, RKKSV 6 kreeg met 1-4 wel wat teveel van het goede, maar niemand die daar in het Rosmalense kamp om maalde.

Opstelling:

Jorn Bergmans