08-11-2009 Alem 3 - Emplina 7 3 - 1

Alem 3 - Emplina 7   3-1   (1-1)

Belangrijke winst

Om aansluiting te houden bij de top-ploegen in de competitie moest Alem 3 vandaag winnen van Emplina 7. Geen gemakkelijke opgave gezien de stand op de ranglijst, Emplina 7 staat met 2 punten meer nét boven Alem 3.
Voor de wedstrijd was het 'n drukte van belang in de Alemse kleedkamer, coach van Boxtel had maar liefst 15 spelers opgeroepen om Emplina te bestrijden. Onder deze 15 spelers Cor Merks, die vandaag debuteerde in Alem 3.
Emplina bleek 'n stugge goed georganiseerde ploeg te zijn, waardoor Alem in de beginfase niet in haar spel kwam. Een corner van Emplina werd op ongelukkige wijze door Wim Steenbekkers in eigen doel gewerkt.
Geschrokken door deze tegentreffer, werden de mouwen door de Alemers opgestroopt en duurde het niet lang voordat Alem weer op gelijke hoogte kwam. Reageerde de Empelse keeper nog goed op 'n inzet van Theo Leerintveld, uit de aansluitende corner knikte de hoog opverende Jack Bogers de gelijkmaker binnen.
Vlak voor rust leek Emplina weer op voorsprong te komen, maar de prima keepende Jorn Bergmans, verijdelde door goed uitkomen 'n Empelse treffer.

Na rust kwam Alem al snel op voorsprong, vanuit 'n onoverzichtelijke situatie, punterde René van Boxtel op schitterende wijze de 2-1 achter de verbouwereerde Empelse goalie.
Emplina gaf zich niet gewonnen en er volgde 'n spannende tweede helft, waarin Emplina weliswaar 'n licht veldoverwicht had, maar Alem redelijk eenvoudig op de been bleef.
De debuterende Cor Merks, moest na 20 minuten gespeeld te hebben weer naar de kant, ondanks het feit dat Cor over 'n ijzeren conditie beschikt, zat hij even kapot. Merks herstelde snel en na weer ingevallen te ziin zorgde hij hoogstpersoonlijk voor de beslissing in de wedstrijd, op aangeven van Theo Leerinveld, schoot hij de bal laag en hard in het Empelse doel: 3-1.
Hierdoor gaat Alem 3 op de ranglijst weer over Emplina 7 heen en behoud het aansluiting met de top.

Opstelling:

Jorn Bergmans