13-09-2009 Alem 3 - Den Dungen 9 2 - 3

Alem 3 - Den Dungen 9   2-3   (1-2)

Valse start

Werd de openingswedstrijd van Alem 3 vorig seizoen nog met 11-1 gewonnen van OJC Rosmalen, dit jaar moest Alem de punten aan Den Dungen 9 laten.

Het "junioren-team" van Den Dungen, gemiddeld toch zo'n 20 jaar jonger dan Alem 3, had al 'n drietal oefenwedstrijden in de benen en dit betaalde zich meteen uit tegen het stroef startende Alem 3. Binnen 5 minuten was het al 0-1 en kort daarna zelfs 0-2.
Daarna herstelde Alem zich goed, waarbij de secuur combinerende Joop Kollenburg opviel. Kollenburg die vandaag zelfs de hele wedstrijd volmaakte, getergd door René van Boxtel, die hem vooraf al als 1e uitvaller had gezien. (nadat Joop had verzocht 1e aanvoerder te zijn, de 1e penalty en de 1e ingooi te nemen) De 1e vrij trap schoot hij overigens bijna in de kruising, de Dungense doelman redde fraai.

Aan de hand van aanvoerder Wim Steenbekkers en de als vanouds bikkelende Ton Steenbekkers, kwam Alem door doelpunten van goaltjes-dief Leon Maas nét na, en Vincent van Dulmen nét voor rust, weer op gelijke hoogte.
Gezien het betere spel had Alem op voorsprong moeten en kunnen komen, maar René van Boxtel schoot te zwak in, Ton Steenbekkers kopte over.
Bij een van de spaarzame tegenstoten, verkeek Alem doelman Willem Toonen zich op 'n dwarrelbal van een van de Den Dungense voorwaartsen, waardoor Den Dungen tegen de verhouding in weer op voorsprong kwam.
Alem ging massaal in de aanval, maar zelfs de na 'n lange revalidatie-periode teruggekeerde Jack Bogers kon in de slotfase het tij niet meer keren...

Opstelling:

Willem Toonen