29-03-2009 Alem 3 - FC Engelen 6 4 - 1

Alem 3 - FC Engelen 6   4-1   (3-1)

Draad moeizaam weer opgepakt

Vanmorgen kwam de hekkensluiter van de competitie in Alem op bezoek. Anders dan de stand op de ranglijst doet vermoeden, speelde FC Engelen goed voetbal, waardoor het weer niet massaal opgekomen publiek zich terecht afvroeg, hoe het toch mogelijk is dat dit FC Engelen op de laatste plaats staat.
Toch was het verschil op de ranglijst tussen beide ploegen duidelijk zichtbaar en had het (overigens matig gestarte Alem) na 10 minuten al op een 3-0 voorsprong moeten staan, en was de wedstrijd al gespeeld geweest. Alem scoorde niet en onoplettendheid in de Alemse verdediging bracht FC Engelen in de 13e minuut zelfs op voorsprong.
In dezelfde minuut bracht de uitstekend spelende Tom van Geffen Alem weer langszij.
Hoewel optisch gezien FC Engelen niet minder was dan Alem, had het geluk dat Theo Leerintveld vandaag 'n off-day had, anders had Engelen voor rust al tegen 'n grote achterstand aangekeken. van Geffen scoorde ook 2-1 en René van Boxtel mocht 'n cadeautje van de FC Engelen doelman uitpakken voor de 3-1 ruststand.

Na rust werd met Joop Kollenburg in de ploeg de wedstrijd proffesioneel uitgespeeld. De balvaste Kollenburg zorgde voor rust op het Alemse middenveld, was altijd aanspeelbaar en bediende halverwege de tweede helft Thomas van Mook, hoewel aan hands werd gedacht rondde van Mook keurig af: 4-1. FC Engelen kwam in het stuk niet meer voor en de kleine mogelijkheden die het nog kreeg werden door de degelijke keepende Alem-doelman Jorn Bergmans vakkundig onschadelijk gemaakt.
Alem kwam ook niet meer tot scoren, maar pakte vandaag na twee mindere wedstrijden wél weer 3 punten.

Opstelling:

Jorn Bergmans