15-03-2009 RKKSV 6 - Alem 3 5 - 0

RKKSV 6 - Alem 3   5 -0   (0-0)

Alem 3 verspeelt kampioenskansen

Alem 3 heeft vanmorgen tegen mede-kampioenskandidaat RKKSV 6 slechte zaken gedaan, voor de tweede maal dit seizoen bleek RKKSV te sterk.

In de eerste helft zag het er niet naar uit, dat RKKSV deze wedstrijd gemakkelijk zou winnen.
Alem was de best voetballende ploeg, zonder echter tot grote kansen te komen.
Met het uitvallen van Joop Kollenburg, viel de balans op het Alemse middenveld weg. Toen zijn vervanger Emin Alkan in de tweede helft geblesseerd raakte en Henri v/d Berk 'n hamstringblessure opliep, werd Alem door RKKSV overlopen en weggespeeld.
Niets lukte bij de oranjehemden, terwijl bij "de Kruisstraat" elke bal goed viel. Vijf minuten na rust stond het al 2-0. Alem kwam deze klap niet meer te boven. Het zocht nog wel de aanval, maar gaf daarbij zoveel ruimte weg, dat RKKSV nog driemaal scoorde, terwijl Alem niet verder kwam dan een, overigens ten onrechte, afgekeurde goal van René van Boxtel.
De laatste keer dat Alem 3 niet scoorde in 'n officiele wedstrijd was op 20 April 2008, in de met 0-1 verloren wedstrijd tegen Hedel 4

Dat er na de wedstrijd 'n keuze moest worden gemaakt tussen doelman Piet van Boxtel en voorstopper Leon Verhoeven wie de "Man of the Match" was (bij 5 tegentreffers) is misschien veelzeggend.
De keuze viel overigens terecht op Leon Verhoeven, die vandaag als een van de weinigen 'n puike wedstrijd afleverde.

Opstelling:

Piet van Boxtel