08-03-2009 Alem 3 - Jan van Arckel 4 5 - 1

Alem 3 - Jan van Arckel 4   5 -1   (3-1)

Winst op "angstgegner" Jan van Arckel

Hoewel Jan van Arckel niet hoog genoteerd staat op de ranglijst heeft Alem 3 het altijd erg moeilijk tegen het stugge Jan van Arckel 4. Anders dan de uitslag doet vermoeden, was dat ook vanmorgen weer het geval.
Met fysiek spel zette Jan van Arckel druk op de Alemse opbouw, waardoor Alem 3 niet in haar spel kwam en bleef grossieren in balverlies en slechte passes.
Het was Alem, dat niet helemaal verdiend op voorsprong kwam, terwijl Jan van Arckel aan buitenspel dacht, scoorde Theo Leerintveld de openingstreffer.
Niet lang hierna kwam Jan van Arckel weer langszij, 'n subliem op maat getrapte voorzet werd door de Ammerzodense spits onberispelijk afgewerkt.
Uit een aanval uit het boekje kwam Alem weer op voorsprong. Uit 'n uittrap van Emin Alkan, kopte René van Boxtel de bal door op Theo Leerintveld, die vanaf de achterlijn teruglegde op René, die de bal van dichtbij achter de Ammerzodense keeper schoot.
Het mooiste doelpunt van de wedstrijd kwam op naam van Wim Steenbekkers. Hij kopte een door Henri van den Berk perfect genomen corner schitterend in.

Na rust had Alem haar zaakjes beter op orde, en kwam de verdediging onder leiding van de goed coachende Emin Alkan niet meer in problemen. Sommige Alem spelers hadden wel wat moeite met de door Emin gebruikte voetbaltermen "knijpen" en "kantelen", zo zag men bijvoorbeeld Leon Verhoeven, soms letterlijk kantelen en op zijn zij op de grond liggen...
Weer overeind gekrabbeld leverde Leon, in de tweede helft op het middenveld, een alleszins respectabele wedstrijd af.
Uit het veldoverwicht in de tweede helft scoorde Alem nog twee keer, terwijl Jan van Arckel daar niets meer tegenover kon stellen.

Opstelling:

Piet van Boxtel