08-02-2009 OJC Rosmalen 16 - Alem 3 0-9

OJC Rosmalen 16 - Alem 3   0-9   (0-6)

Schiettent

Na een aantal valse starts werd vanmorgen de competitie hervat met de return-wedstrijd tegen OJC Rosmalen. Op 'n hard veld en 'n temperatuur net boven het vriespunt, werd onder leiding van de 70-jarige scheidsrechter van Venrooy afgetrapt.
Vanaf het begin bleek weer dat OJC 16 echt de zwakste ploeg in deze competitie is. De 10 mannen en 1 dame, waren niet opgewassen tegen het goede combinatiespel van Alem 3. Het opgestelde Rosmalense meisje bleek bij lange na niet de slechtste speler van OJC te zijn en directe tegenstander Henri v/d Berk had de hele wedstrijd zijn handen vol aan deze meid.
Verder stelde het zeer sportief spelende OJC Rosmalen 16 niet al te veel voor. Alem 3 liep al snel uit naar een grote voorsprong, binnen zeven minuten stond er al een 0-2 voorsprong op het scorebord. Terwijl Alem doelman Paul Leyten zo'n beetje stond te bevriezen in het Alem doel, werd er nog vier maal gescoord in de eerste helft, waardoor beide teams bij 'n 0-6 voorsprong voor Alem 3 de warme kleedkamers opzochten.

In de tweede helft (met Adri Leerintveld als nieuwe laatste man) was er van het goede combinatiespel van Alem in eerste bedrijf weinig meer over. Alem bleef wel veel beter dan OJC, de Rosmalense formatie mocht van geluk spreken, dat de juist van een blessure teruggekeerde Theo Leerintveld z'n vizier nog niet goed had afgesteld, anders zou er zeker een score van vér boven de tien bereikt zijn.

Uitblinkers vandaag waren Wim en Ton Steenbekkers, die beiden heersten op het middenveld. Volgens scheids van Venrooy waren deze Alem-spelers met z'n tweeën beter dan zes spelers van OJC.
Joop Kollenburg grossierde vanmorgen (zeker in de 1ste helft) weer in slimme steekpassjes, terwijl Jacco Bogers met 2 treffers in de tweede helft goed inviel.

Omdat een lob van Joop Kollenburg in de laatste minuut centimeters naast de verkeerde kant van de paal ging, werd het in de rust gestelde doel, 10 keer scoren, nét niet gehaald en bleef Alem op 9 doelpunten steken.

Opstelling:

Paul Leyten