02-11-2008 RKJVV 6 - Alem 3 2-1

RKJVV 6 - Alem 3   2-1   (1-1)

Eerste Nederlaag

Het door 'n waslijst aan blessures verzwakte Alem 3 had daardoor gedwongen vandaag 'n verjongingskuur ondergaan.
Desondanks liep Alem 3 vandaag tegen haar eerste nederlaag van het seizoen aan.
Alem begon voortvarend aan de wedstrijd en al na drie minuten scoorde René van Boxtel. René die na een "sabatical" van bijna twee jaar, vandaag terugkeerde als spits in de hoofdmacht van Alem 3. Na 'n prima voorzet van Thomas van Mook, zette hij het al wat kalende hoofd tegen de bal en kopte onhoudbaar voor de Bossche doelman de 1-0 binnen.
Lang had Alem geen plezier van de voorsprong, 4 minuten later trapte RKJVV 'n vrije trap achter de wat onzeker ogende Alem doelman Jannick v/d Zanden.
Daarna ging de wedstrijd onder leiding van 'n uitstekend fluitende scheidsrechter gelijk op. Alem beter voetballend, terwijl RKJVV veel strijd en werklust aan de dag legde. Veel kansen leverde dit voor beide teams echter niet op.

Vlak voor tijd probeerde Marc van Boxtel de rechtsbuiten van RKJVV met 'n sliding, in het strafschopgebied, 'n scoringskans te ontnemen. De gewiekste Bossche buitenspeler zocht meteen het been van van Boxtel, om erover heen te vallen. De scheidsrechter zag opzet in deze struikelpartij en wees gedecideerd naar de penaltystip. RKJVV had geen moeite om vanaf elf meter de overwinning binnen te slepen.

Door het verlies van Alem 3 blijft het erg spannend in de bovenste regionen van de zesde klasse 632.

Opstelling:

Jannick v/d Zanden