12-10-2008 Jan van Arckel - Alem 3 1-2

Jan van Arckel 4 - Alem 3   1-2   (0-0)

Winst en Verlies

Allereerst was daar het bericht dat Hans Hanegraaf afgelopen vrijdag met 'n hartinfarct opgenomen was op de IC van het Groot Ziekengasthuis. De gedreven coach zal de komende weken node gemist worden door Alem 3. Wij wensen hem van deze plaats heel veel beterschap en hopen dat hij de coaching en het leiderschap van Alem 3 weer snel op zich kan nemen.

Alem won vanmorgen in Ammerzoden 3 punten, maar verloor door blessures 4 spelers
In 'n zeer sportieve wedstrijd, op 'n spekgladde grasmat, liepen 'n aantal spelers van beide teams kwetsuren op, van spierblessures, tot afgescheurde kruisbanden.
Door de erg krappe selectie van Jan van Arckel moest de Ammerzodense ploeg zelfs een groot deel van de wedstrijd met tien man spelen. En dat deed het heel verdienstelijk, het maakte beter gebruik van de ruimte en bleef met uitvallen telkens dreigend.
Alem had een veldoverwicht, creëerde ook wel wat kansen maar sprong daar erg slordig mee om, of de Alemse spitsen Adri Leerintveld en Bard van den Boogaard stuitten telkens op de uitstekend spelende Ammerzodense goalie.

In de tweede helft kwam de net uit Nepal teruggekeerde Theo Leerintveld in de ploeg (hij was om half negen op Schiphol geland). De voormalige goaltjesdief werd in de ploeg gebracht om Alem op voorsprong te brengen. Bij zijn eerste actie blesseerde hij zich dusdanig in de lies- en schaamstreek, dat hij nauwelijks meer kon lopen en hij zich na anderhalve minuut weer moest laten vervangen.
Na 'n goed uitgevoerde counter kwam Jan van Arckel op voorsprong. Nog eenmaal rechtte Alem de ruggen en na wat gemiste kansen, bracht de ook al licht geblesseerde Wim Steenbekkers beide ploegen op gelijke hoogte. Nadat Bard van den Boogaard (Spierblessure), Emin Alkan (Achillespees) ook Thomas van Mook (Hamstringblessure) zich moest laten vervangen, keerde Theo Leerintveld al strompelend terug in het veld. Toen iedereen zich al opmaakte voor 'n puntendeling, mikte Joop Kollenburg de bal precies op het hoofd van de roerloos in de spits staande Leerintveld, deze kopte de bal op sublieme wijze in de kruising... goed voor 3 punten !

'n speler van Jan van Arckel liep vanmorgen 'n ernstige knieblessure op

Opstelling: