13-04-2008 Alem 5 - RKKSV 5 5-1

Alem 3 - RKKSV 5   5-1   (2-0)

Theo blinkt uit

Het technisch/tactisch leidersduo Hanegraaf/van Boxtel had dit weekeinde te kampen met 'n record aan afmeldingen, om uiteenlopende redenen (blessures, vakantie, communie, buitenlandreizen) kon Alem 3 vanochtend niet beschikken over de volgende mensen: Fons van Boxtel, Adri Leerintveld, Henri v/d Berk, Herold Verschuure, Marc van Boxtel, Wim Steenbekkers, Leon Maas, Harm Overheul, Bernard Scully, Ton Steenbekkers, Joop Kollenburg, terwijl ook Hans Brekelmans en Peter van Boxtel niet beschikbaar waren.
Toch hadden Hanegraaf en van Boxtel, 'n elftal weten te formeren. Meevallers waren dat Joop Kollenburg tóch zijn voetbaltas had meegebracht en Bernard Scully zijn voetbalplunje had laten brengen door zijn vrouw.

De licht geblesseerde Joop Kollenburg startte meteen als laatste man in de basis, omdat Fons van Boxtel vlak voor de wedstrijd met 'n rib-blessure afhaakte.
Alem begon, met het bijeengeraapte team, als een geoliede machine aan de wedstrijd en al na 2 minuten lag de bal achter de Kruisstraatse doelman. Na dit stormachtige begin kwam er zand in de Alemse raderen, RKKSV nam brutaal het initiatief en drukte Alem in de verdediging, maar het sprong slordig met haar kansen om.
Uit 'n counter scoorde Theo Leerintveld het 2e Alemse doelpunt, waardoor beide teams met 'n 2-0 voorsprong voor Alem gingen rusten.

Theo Leerintveld die in de rust de aanvoerdersband had overgenomen van de uitgevallen Kollenburg (de laatste man positie werd in de 2e helft uitstekend door Elies Sars ingevuld), speelde in het tweede bedrijf als in zijn jonge jaren.
Coachend, steekballetjes gevend, zelfs assists kwamen van zijn voet, maar vooral scorend. Hij maakte optimaal gebruik van het vele loopwerk van Kevin Broekmeulen, die als een jonge hond in alle gaten sprintte, waardoor Theo de ruimte kreeg om zijn beste voetbal te laten zien.
Thomas van Mook pikte ook nog 'n doelpuntje mee, in de diepte weggestuurd door Leerintveld was hij te snel voor de Rosmalense verdedigers en op z'n droge schuiver had de Rosmalense keeper geen antwoord. 4-1 wedstrijd beslist, terwijl net vantevoren Alem keeper Tom van Geffen met 'n geweldige reflex het Kruisstraatse anschluß-tor had verhinderd.
Het vijfde Alemse doelpunt in de slotminuut was er een uit het voetbalhandboek, actie van Kevin Broekmeulen naar de achterlijn, bal terugleggen op de vrijstaande Theo Leerintveld, voor het slotpunt van de wedstrijd.

Opstelling:

Tom van Geffen