16-03-2008 Jan van Arckel 4 - Alem 3 3-0

Jan van Arckel 4 - Alem 3   3-2   (1-1)

Alem 3 met lege handen

Ondanks het vroege aanvangsuur en de aanhoudende regenbuien, begon Alem 3 geconcentreerd aan de wedstrijd tegen een tegenstander die het fysieke geweld niet schuwde.
De enkels van Adrie, Joop en John werden herhaaldelijk getest op hun stabiliteit. Gastspeler John Hondong diende al snel geblesseerd het modderige strijdtoneel te verlaten. Iets later kopte Theo uit een vlijmscherpe voorzet van Joop de bal in de verre hoek. Keeper Joost (zoon van ex-Alemer Jan Stoof) was kansloos.
Lang kon het derde niet genieten van deze voorsprong, omdat Leon Verhoeven onderuit gleed en Martien Toonen verkeerd instapte. Met 1-1 gingen beide ploegen de rust in.

Na de thee domineerde Alem wederom op alle fronten de thuisploeg, maar door verkeerd dekken van jeugdspeler Rob Bouwman (van jachthaven De Oude Maas) nam de thuisploeg een 2-1 voorsprong.
Mede door het goede en verzorgde veldspel kreeg het derde nog volop kansen op de gelijkmaker. Grootste kansen waren voor Thomas van Mook (2x) en Theo Leerintveld die zijn inzet via de binnenkant van de paal terug het veld in zag stuiteren. Uit een corner schoot verdediger Mark van Boxtel de 2-2 hoog in de touwen.
Nog geen minuut later kwam er toch een negatief einde aan een boeiende wedstrijd. Uit een onterecht gegeven vrije trap werd de terug gekeerde John Hondong de schlemiel van de dag door met zijn handen als een heuse ballerina de bal in het eigen doel te slaan.
Extra sneu was het voor keeper Herold Verschuure die als een ware tijger deze ochtend zijn doel had verdedigd. Alleen al door zijn sterke optreden had het derde minimaal een gelijk spel verdiend.

Komende paaszaterdag gaat het duel met OSC'45 overigens tóch door, en maandag komt het altijd lastige RKKSV uit Kruisstraat op bezoek.

Doelpuntenmakers:

0-1 Theo Leerintveld