27-01-2008 OJC Rosmalen 14 - Alem 3 1-3

OJC Rosmalen 14 - Alem 3   1-3   (1-1)

Goed uit de winterstop

Midden in de winter eindigde dit jaar alweer de winterstop. Onder 'n gure harde wind, trad Alem 3 vanmiddag, op het kale sportpark van OJC Rosmalen aan tegen het "veertiende" van deze grootste vereninging van Brabant
De wedstrijd zou om 12.00 uur beginnen, maar na 20 minuten wachten in de zuur over het veld waaiende wind, was er nog geen scheidsrechter gearriveerd en werd er in allerijl i.o.m. OJC, besloten dat Alem interim-Coach Piet van Boxtel de wedstrijd zou fluiten.

Rond 12.30 kon er dan eindelijk worden afgetrapt en ondanks de lage stand op de ranglijst had Alem het van meet af aan moeilijk met het jeugdige (gemiddelde leeftijd lag rond de 20 jaar) OJC Rosmalen.
Peter van Boxtel en Hans Brekelmans hadden vandaag een gastoptreden in Alem 3 en waren de dynamo's op het middenveld, waardoor na de lastige beginfase Alem toch de overhand kreeg in de wedstrijd. Na wat kansen om zeep te hebben geholpen was het goaltjesdief Theo Leerintveld die Alem 3 op voorsprong bracht.
Lang had Alem geen plezier van de voorsprong. 'n discussie tussen Adri Leerintveld en Fons van Boxtel, leidde tot onoplettendheid en ongeconcentreerdheid tijdens een Rosmalense hoekschop en tussen 'n overmacht van Alemse verdedigers werd de gelijkmaker en ruststand ingekopt.

Meteen na rust werd Alem (notabene met de wind mee) op eigen helft teruggedrongen en hing er een doelpunt van OJC Rosmalen in de lucht. Alem doelman Tom van Geffen sleepte zijn ploeg door deze moeilijke fase heen, met enkele schitterende reddingen op inzetten van de Rosmalense spitsen.
Toen de wedstrijd op een gelijkspel leek af te stevenen, pakte Alem 3 toch de volle winst.
Een goedlopende aanval en dito voorzet, werd door Leon Maas op de lat gekopt, waarna de bal voor de voeten van Theo Leerintveld terecht kwam, die dit cadeautje meteen dankbaar uitpakte.
Hans Brekelmans gooide ver in blessuretijd, na een rush langs vier Rosmalense verdedigers, de wedstrijd in het slot door het derde Alemse doelpunt in te tikken.

Opstelling:

Tom van Geffen