23-09-2007 OSC'45 7 - Alem 3 3-3

OSC'45 7 - Alem 3   3-3   (0-1)

Alem 3 houdt maar net stand

Omdat de meeste spelers van OSC'45 8 (tegenstander van vorig seizoen) gepromoveerd waren naar OSC'45 7, kwam Alem vandaag weer veel bekende gezichten tegen.
Alem was naar Orthen gekomen voor 1 punt, gezien de vele afwezigen in het Alemse team. (Theo Leerintveld zit in China, Wim Steenbekkers is nog geblesseerd, Bard van den Boogaard doet volgende week weer mee, Henri v/d Berk was 'n weekendje weg en Ton Steenbekkers doet mee als het slecht weer is)
Doordat Alem in een te laag en gezapig tempo speelde was OSC'45 de gevaarlijkste ploeg. Goed werk van de uitblinkende Alem-doelman Tom van Geffen voorkwam dat Alem op achterstand kwam.
Alem beperkte zich tot counteren en had kort voor rust succes. De vaak voor de Orthense verdedigers ongrijpbare Ruben Petric zorgde met 'n droog schot in de linkerbenedenhoek voor de 0-1 ruststand.

In de tweede helft leek het erop dat Alem, na het doelpunt van William Rooijakkers de beste papieren op de eindoverwinning had.
Het venijn zat echter in de staart van de wedstrijd. Een door de goed leidende scheidsrechter toegekende vrije trap werd voortreffelijk ingeschoten. Het schot werd nog wel gekeerd door Tom van Geffen, maar op de rebound had hij geen antwoord. Even later wees de leidsman naar de stip en van elf meter maakte OSC'45 geen fout en de stand was gelijk.
Ruben Petric ging op zoek naar de gelijkmaker en na een viertal Orthense verdedigers omspeeld te hebben, slalomde hij het strafschopgebied in waar hij ten val werd gebracht. De strafschop werd door Leon Maas benut.
Alem kon de voorsprong niet vasthouden en in dezelfde minuut maakte OSC'45 uit 'n onoverzichtelijke situatie de gelijkmaker.

De punten werden zodoende gelijk tussen beide teams verdeeld, wat gezien de westrijd terecht was.

Verslag gezien vanuit OSC'45
het Zevende en Alem delen de punten

Met een heerlijk najaarszonnetje traden we vandaag aan tegen onze sportvrienden uit Alem. Omdat we Alem 3 inmiddels al voor het vijfde seizoen achter elkaar in de poule hebben, weten we dat het een lastige tegenstander is voor ons om tegen te voetballen, en we meestal de punten aan Alem moeten laten. Echter heeft Alem vandaag noodgedwongen door blessures een ware metamorfose/verjongingskuur ondergaan, en had een half A-team meegenomen naar Orthen. Het sterke middenveld en de altijd lastige spits waren er vandaag niet bij

In de eerste helft was het de eerste 5 minuten even aftasten hoe ze zouden spelen. Na deze openingsfase was het de zeer sterk keepende goalie die Alem voor een achterstand behoede, onze gelegenheidsspits Ronnie was twee keer dicht bij de openingstreffer. Alem werd aanvallend wat sterker, en daarbij kwam dat ons veldspel weer uiterst matig was. De eerste treffer bleef ook niet lang uit, het was de jonge spits van Alem die goed werd vrijgespeeld en oog-in-oog met onze keeper Michel geen fout maakte (0-1). Met deze stand gingen we de rust in.

Ook in de tweede helft was het voetbal van het Zevende van zeer matig nivo, het enige pluspunt was dat er wel strijd en inzet was, en hier kun je soms dan ook nog een wedstrijd mee naar je toetrekken. Alem bouwde de voorsprong nog verder uit, het was weer de jonge spits die attent reageerde op een rebound die via onze keeper voor zijn voeten terecht kwam (0-2). Heel lang leek het erop dat we weer de 3 punten aan Alem moesten laten, echter zat het venijn hem deze keer in het laatste kwartier van de wedstrijd.
Een geplaatst schot van Eric werd door de keeper van Alem naar de buitenkant verwerkt, daar stond echter Johan die de bal tegen de netten wist te rossen (1-2).
OSC'45 geloofde weer in een goed resultaat en bracht Ronnie en Jos in om voorin voor onrust te zorgen. Dit resulteerde direct in een overtreding op Jos in het strafschopgebied. Scheidsrechter v/d Horst gaf een penalty, die door Eric onberispelijk werd ingeschoten (2-2). Lang konden we niet genieten van deze gelijkmaker, want Gerrie moest aan de noodrem trekken om de behendige jonge spits af te stoppen, dit resulteerde echter ook in een penalty voor Alem (2-3). Toch had het Zevende het laatste woord, Ronnie wist zich in het strafschopgebied tussen twee verdedigers door te worstelen en de bal bij de geblesseerde Jos te krijgen, deze draaide handig weg en schoot beheerst binnen (3-3).

Een lekkere pot voetbal, waarin af en toe op het randje werd gespeeld. En voor de verandering heeft het Zevende eens een keer een punt overgehouden. Volgende week wederom een thuiswedstrijd, dan tegen OJC Rosmalen 14

(Verslag: Pascal de Swart, linksback OSC'45)

Opstelling:

Tom van Geffen