04-03-2007 RKKSV 5 - Alem 3 1-1

RKKSV 5 - Alem 3 1-1 (0-1)

Alem 3 pakt punt bij koploper

Op een op een lentedag lijkende zondagmorgen werd er door Alem 3 om 10.00 uur afgetrapt op de Kruistraat tegen koploper RKKSV 5.
Tegen de verwachting in was Alem in de beginfase de betere ploeg. RKKSV was niet in hun sterkste formatie gestart en had drie van haar betere voetballers op de bank gehouden.
Het eerste half uur leek de wedstrijd 'n kopie van de thuiswedstrijd tegen RKKSV; Legio kansen maar geen doelpunten. Het ontbrak de hardwerkende Theo Leerintveld aan geluk (schot op de lat) of aan overzicht (ging voor eigen succes, terwijl medespelers in scoringspositie stonden) of RKKSV doelman Halewijn lag in de weg.
Na een half uur spelen kwam Alem verdiend op voorsprong, tijdens 'n onoverzichtelijke situatie voor het RKKSV doel, trapte Theo de bal hoog in de goal, onhoudbaar voor de Kruisstraatse doelman.

Na rust waren de rollen omgedraaid, onder leiding van de ingevallen Paul Schimmel ging RKKSV op jacht naar de gelijkmaker. De Alemse defensie kwam onder druk, maar door de uitstekend spelende Ton Steenbekkers en Harm Overheul bleef Alem goed overeind.
Een keer ontsnapte de balvaste Fred van Erp aan de aandacht van het Alemse verdedigings-duo en hij verraste met een venijnig schot bijna de licht geblesseerde (hij had in de eerste helft 'n trap tegen z'n knie gekregen) Alem-doelman Ben van Boxtel. Ben kon de bal niet klemvast pakken en van dichtbij tikte Jan van de Kerkhof de gelijkmaker tegen het net.

Het bleef bij een remise, beide ploegen waren tevreden met de puntendeling, op basis van de eerste helft verdiende Alem 3 'n puntje, terwijl RKKSV 5 in de tweede helft de betere ploeg was, waarvoor ook 1 punt werd uitgedeeld.

Opstelling:

Ben van Boxtel