19-11-2006 Alem 3 - OSC'45 8 3-2

Alem 3 - OSC'45 8 3-2 (2-1)

Alem 3 Herstelt zich van zwakke seizoensopening

Door het geringe krachtsverschil in de competitie blijft Alem 3 steeds tegen een van de koplopers spelen. Vanmorgen was de nieuwe nummer twee op de ranglijst OSC'45 8 op bezoek.
Vooraf was duidelijk dat het enigszins verjongde OSC'45 'n pittige tegenstander zou zijn.
Alem startte echter voortvarend en al in de vierde minuut schoot Wim Steenbekkers snoeihard de 1-0 achter de kansloze Orthense goalie. Daarmee haalde Wim zijn gram op Theo Leerintveld (afwezig wegens verpichtingen elders in het land) die hem naar eigen zeggen vorige week 'n doelpunt gestolen had.
OSC'45 was niet van plan zich willoos naar de slachtbank te laten leiden en niet lang na de Alemse openingstreffer werd weiffelend ingrijpen van de Alemse defensie afgestraft.
Door 'n tweede doelpunt van Wim Steenbekkers ging Alem met 'n 2-1 voorsprong de rust in.

In de rust bleken 'n drietal spelers niet verder meer te kunnen. Theo Leerintveld werd gebeld, of hij nog 'n gedeelte van de wedstrijd mee zou kunnen doen. "Ik kom eraan, ik ben nu bij Hellouw" aldus Theo.

Alem kwam beter uit de kleedkamer dan OSC'45 en al snel na de hervatting trapte Peter van Boxtel met een afstandschot het derde Alemse doelpunt binnen.
Daarna was OSC'45 in de tweede helft duidelijk de betere ploeg, maar met kunst en vliegwerk en een goed keepende Ben van Boxtel hield Alem 3 stand. Verder dan één treffer kwam de Orthense formatie niet in haar offensief.
Tien minuten voor tijd viel Theo Leerintveld nog in, maar hij kon zijn stempel niet meer op de wedstrijd drukken.
Alem 3 hield de drie punten in huis, de wat gelukkig tot stand gekomen overwinning was welkom na een aantal wedstrijden waar het kwartje de verkeerde kant op viel en Alem steeds met lege handen bleef.

Verlag OSC'45 met dank aan Pascal de Swart

"Alem uit atlijd lastig"

Ook vanochtend bleek deze stelling maar weer eens te kloppen.
Helaas is het "het Achtste" voor de derde keer op rij, niet gelukt om punten mee naar OSC'45 te nemen, alhoewel we er vandaag, gezien de tweede helft minimaal recht hadden op 1.
In de eerste helft liepen we veelvuldig achter de feiten aan. Eeen slim en goed combinerend Alem was ons telkens een stapje voor. Dit resulteerde al snelk dat wij op achterstand kwamen.
Een prima uitgespeelde aanval werd snoeihard door de altijd goed spelende middenvelder (Wim) van Alem achter onze stand-in keeper geschoten (1-0). Even leek het erop dat we net als vorig seizoen tegen een grote nederlaag aan zouden lopen, maar "het Achtste" kwam vrij snel terug in de wedstrijd. Een prima aanval over links, bracht de bal bij Jos in de voeten, deze zag echter dat Jan er beter voor stond en speelde af. Jan haalde verwoestend uit en de bal verdween via de onderkant van de lat in het doel (1-1).
Toch was het Alem dat voor de rust weer op voorsprong kwam, alhoewel er in de actie vooraf een vrije trap voor OSC had moeten worden gegeven, werd dit eenvoudig weggewuifd door de niet al te best fluitende scheidsrechter. Wederom was het middenvelder Wim die met een zwabberend schot onze stand-in keeper voor de tweede keer kansloos liet.

In het begin van de tweede helft was nog niet iedereen van OSC'45 bij de les, en zo kwam het dat Alem voor de derde keer deze ochtend met een afstandschot kon scoren. (3-1)
Dit was het sein voor "het Achtste" om er nog een schepje bovenop te doen, terwijl bij Alem langzaam maar zeker de pijp leeg begon te raken. Een mooie solo actie van Jos, waarin hij de keeper omspeelde en Nick simpel de bal kon intikken bracht "het Achtste" weer terug in de wedstrijd (3-2). En het begon erop te lijken dat we dicht bij de gelijkmaker kwamen.
Helaas werd er door OSC te vaak de lange bal gespeeld en ook het combinatiespel was te slordig.
Ook de uitstekende jonge doelman van Alem heeft nog een aantal schoten van "het Achtste" onschadelijk gemaakt.
En zo stond OSC'45 bij het klinken van het eindsignaal weer met lege handen.

Conclusie:Een sportieve wedstrijd waarin de scheidsrechter in de eerste helft iets te vaak in Alem's voordeel heeft gefloten, maar waar Alem ook voetballend de betere ploeg was.
Gezien het spelbeeld in de tweede helft heeft OSC'45 te weinig gekregen.

Opstelling:

Ben van Boxtel