30-04-2006 Zwaluw VFC 8 - Alem 3 4-5

Zwaluw VFC 8 - Alem 3 4-5 (2-2)

om des keizers baard

Omdat deze wedstrijd tegen Zwaluw VFC 8 pas om 13.00 uur begon, was al bekend dat Den Dungen, door een 1-0 overwinning op RKKSV 5 kampioen was geworden.
De wedstrijd tussen de nummers 2 en 3 uit de competitie ging dan ook om de tweede plaats op de ranglijst (...onvoldoende voor 'n plaats in de voorronde van de champions-league)

Zwaluw VFC ging voortvarend van start en in de 5e minuut bracht de lange Vughtse spits Zwaluw al op voorsprong. Alem sloeg via Adri Leerintveld snel terug, Leerintveld tikte 'n voorzetje van z'n broer Theo achter de Vughtse goalie, het honderdste doelpunt van "het Derde" dit seizoen. In 'n van beide partijen goede wedstrijd, golfde het spel op en neer, Zwaluw VFC scoorde, en Alem scoorde weer tegen... 2-2 bij rust.

De in de tweede helft ingevallen Kevin Broekmeulen bleek 'n gouden greep van coach Kollenburg.
De Zaluw defensie kreeg geen vat op de razensnelle Kevin Broekmeulen, en na 78 doelpunten voor Alem C1, voegde hij vanmiddag ook nog twee doelpunten voor Alem 3 aan dit totaal toe.
Theo Leerintveld die vanmiddag grossierde in het missen van mogelijkheden, pikte op de valreep toch zijn doelpuntje nog mee... Joop Kollenburg legde de bal bij Theo op de stropdas, en hoewel Theo daarvan schrok (hij moest, naar eigen zeggen, nog 'n aantal "blokken" zetten) knikte hij de bal achter de Vughtse doelman. 'n bijzondere prestatie, omdat het er lange tijd naar uit had gezien dat Alem deze wedstrijd, door personele problemen gewonnen had moeten geven..

Hans Hanegraaf speelde als laatse man 'n uitstekende wedstrijd... het zal tussen de vijftigers Hanegraaf en van Boxtel volgend seizoen nog strijd worden wie deze sleutelpositie mag gaan bekleden.
Aanvoerder Peter van Boxtel speelde een van z'n beste wedstrijden van dit seizoen, wat (aldus Peter) alles te maken had met het goede veld.

Met deze overwinnig werd detweede plaats in de competitie veiliggesteld

Opstelling:

Ben van Boxtel