26-03-2006 DSC 5 - Alem 3 2-3

DSC 5 - Alem 3 2-3 (1-2)

Alem 3 wint derby

Een wedstrijd tussen DSC en Alem, haalt in beide teams op elk niveau het beste boven. De derby staat altijd in het teken van veel strijd. En waar in de beker-competitie DSC 1 weinig moeite had met Alem 1, had DSC 5 beduidend meer moeite met Alem 3.
Aan het begin van de wedstrijd zag het er naar uit dat Alem op 'n simpele overwinning afstevende. Al snel scoorde Wim Steenbekkers 0-1. Halverwege de eerste helft zette Peter van Boxtel de 0-2 op het scorebord. DSC doelman de Raad, was kansloos op zijn bekeken schot. Guusbert de Klein strooide nog in dezelfde minuut roet in het eten, als het ging om een simpele Alemse overwinning. Hij scoorde de anscluß-treffer voor DSC. Deze stand bleef tot aan de rust gehandhaafd.

DSC begon goed aan de tweede helft en kreeg al gauw enkele goede kansen, waarvan ook het publiek zich afvroeg, hoe deze uitgelezen mogelijkheden gemist konden worden. Na deze voortvarende opening van DSC kantelde de wedstrijd weer enigszins. Roy Verhoeven deponeerde de bal vanuit 'n onmogelijke hoek vanaf de achterlijn op de binnenkant van de paal, waarna Herold Verschuure er als de kippen bij was om de bal achter de Kerkdrielse goalie te frommelen.
DSC kwam nog eenmaal terug. Een misverstand, Peter van Boxtel dacht Henri van den Berg te hebben horen roepen: laat maar gaan die bal... achteraf was hij ervan overtuigd dat het iemand van DSC is geweest, die hem op het verkeerde been zette. Hierdoor ontstond 'n niet te missen kans, die door Jeroen Grandia werd verzilverd.
De match eindigde in 'n rommelige slotfase, waarin niet meer werd gescoord.

Opstelling:

Bram v/d Zanden