12-02-2006 OJC Rosmalen 10 - Alem 3 1-7

OJC Rosmalen 10 - Alem 3 1-7 (0-4)

Alem 3 zet ook OJC opzij

Doordat het dagje uit naar Hilversum, door Versatel/TELE2 was geschrapt ging de reis vanmorgen naar Rosmalen, om aan te treden tegen OJC Rosmalen 10.
Omdat een aantal spelers wat moeite had om het schitterende nieuwe sportcomplex van OJC Rosmalen te vinden, waren we pas vlak voor aanvang van de wedstrijd compleet.
Maar getraind als Alem 3 is in korte of zelfs geen warming-ups, had dit geen enkele invloed op de wedstrijd. In een waterkoud Rosmalen was het Bard van den Boogaard die al in de 4e minuut de score opende. Toen even later een voorzet van Bard door een OJC verdediger verkeerde werd beoordeeld en deze de bal in het eigen doel deponeerde leek de wedstrijd al gespeeld. OJC legde zich echter nog niet bij verlies neer en probeerde druk te zetten op de Alemse verdeding. Ondanks het lichte veldoverwicht werd maar een enkele kans gecreëerd. Een door scheidsrechter Duyts gemakkelijk gegeven vrije trap werd door Alem-doelman Ben van Boxtel goed uit het doel getikt.
Aan de andere kant liep Alem door treffers van Peter van Boxtel en Wim Steenbekkers uit naar een 0-4 voorsprong. (De eerlijkheid bied wel te zeggen dat beiden even van tevoren geoefend hadden !)

OJC begon na rust scherper aan de wedstrijd en scoorde na een kwartier spelen een tegentreffer. Omdat Ben in het Alemse doel even daarna goed ingreep op een doorgebroken OJC middenvelder, kon de Rosmalense ploeg niet nog dichter bij komen.
Even later zag Danny Hooijmans zijn schot gestopt door de uitstekend keepende OJC doelman. Vanaf de zestienmeterlijn was het Henri v/d Berk die de terugstuitende bal met een droog schot tegen de touwen schoot. Dit was meteen het breekpunt in de wedstrijd. Door Peter van Boxtel en Danny Hooijmans werd de 1-7 eindstand op de borden gezet.
Vanwege het slechte weer, het was inmiddels begonnen met sneeuwen, besloot scheids Duyts in overleg met beide aanvoerders, een paar minuten voor tijd een punt achter deze zeer sportief gespeelde wedstrijd te zetten.

Opstelling:

Ben van Boxtel