22-01-2006 OSC'45 8 - Alem 3 2-3

OSC'45 8 - Alem 3 2-3 (2-2)

Joop is los

Aanvoerder Peter van Boxtel vierde gisterenavond zijn 12,5 jarige bruiloft, waardoor een aantal 3e elftal spelers dachten vanmorgen om 10.00 uur niet capabel te zijn een voetbalwedstrijd te spelen. Vandaar dat Alem 3 met 'n uitgedunde selectie afgereisd was naar Orthen om de strijd aan te gaan met OSC'45 8.
Alem kwam uitstekend uit de startblokken met 'n schot van Wim Steenbekkers binnenkant paal. Omdat Alem 3 haar veel scorende spits Theo Leerintveld nog niet heeft teruggekregen van Alem 1 valt het scoren zwaar. De Alemse spitsen bleken niet bij machte om veel gevaar te stichten voor het Orthense doel. Gaandeweg de eerste helft nam OSC'45 het commando in de wedstrijd over. Na slecht (niet) ingrijpen van de Alemse defensie kwam OSC'45 op voorsprong. Lang plezier had OSC'45 niet van hun voorsprong, want net als vorige week eiste Joop Kollenburg de hoofdrol voor zich op; met een hard afstandschot in de rechterhoek tekende hij de gelijkmaker aan en even later trapte hij een vrije trap achter de Orthense goalie. Ook OSC'45 toonde veerkracht, vlak voor rust werd het uit een penalty 2-2. Wim Steenbekkers (Mzn) had de Orthense midvoor binnen het strafschop gebied onderuitgeschoffeld.

Een van de eerste aanvallen na rust leverde weer de Alemse voorsprong op. Henri van den Berk werd in het zestienmetergebied ten val gebracht en de uitstekend fluitende scheidsrechter wees gedecideerd naar de elfmeterstip. De goed in de wedstrijd zittende Joop Kollenburg verzilverde dit buitenkansje.
Omdat de spitsen van beide teams vanmorgen machteloos bleken te zijn, kregen de supporters een tweede helft voorgeschoteld zonder echte kansen. In de laatste tien minuten ging OSC'45 achterin een op een spelen (Alles of Niets, Pompen of Verzuipen) en Alem werd onder druk gezet, maar de Alemse verdediging geleid door libero Fons van Boxtel bleef goed overeind, gaf weinig weg en speelde de wedstrijd professioneel uit.

Respect verdiende vandaag ook de markante grensrechter van OSC'45, bij 'n gevoelstemperatuur van 5 graden onder nul, snelde deze man op klompen en gekleed in korte broek en T-shirt met korte mouwen langs de zijlijn, met 'n scherp oog vlaggend.

Versie OSC'45

Opstelling: