10-04-2004 Leerdam Sport'55 5 - Alem 3 1 - 3

Leerdam Sport'55 5 - Alem 3 1-3 (1-2)

Knappe overwinning

Na een avondje bellen op donderdag, was de zelf geblesseerde Hans Hanegraaf er toch weer in geslaagd om 13 spelers op het ruilformulier te krijgen.
Theo had zelfs een medebewoner van het oude politiebureau in Tilburg meegenomen om het derde te versterken (hij kan misschien niet zo goed voetballen, maar wel erg hard lopen, aldus Theo). Tom Waaiers bleek zijn voetbal-opleiding in de Verenigde Staten genoten te hebben, wat altijd garant staat voor een winners-mentaliteit. Ook Ton Steenbekkers was weer van de partij.
Eenmaal aangekomen in Leerdam bleek onze kleedkamer, nog bezet te zijn door een juist kampioen geworden elftal, waar net een aantal kratten bier naar binnen was gedragen. Na een half uurtje en een aantal koppen koffie later konden we ons gaan omkleden.
Vanaf de aftrap was het een gelijkopgaande wedstrijd, met de beste kansen voor ons. Nadat Theo nog een kans had laten liggen, was het John Hondong die uit een onoverzichtelijke situatie de bal achter de Leerdamse "ik maak iedere wedstrijd een fout" doelman trapte. Kort daarna werd het 0-2 toen Theo de bal op aangeven van de pijlsnelle Tom Waaiers, snoeihard in de kruising schoot. Net toe we dachten dat we de drie punten op gemakkelijke wijze mee naar Alem konden nemen, liepen we onverwachts tegen het Leerdamse anschluss-tor aan. Nadat Piet een gevaarlijk schot van de spits van Leerdam uit het doel had getikt, was het diezelfde spits die uit de aansluitende corner de 1-2 ruststand inkopte.

Na rust kregen we te maken met een furieus aanvallend Leerdam Sport, echt uitgespeelde kansen kregen ze niet, de meeste aanvallen werden door onze verdediging onder leiding van Ton onschadelijk gemaakt. Op het middenveld en aanvallend liep het wat minder, Hans Hanegraaf (Hzn) stak nogal wat tijd in de discussie met de scheidsrechter, Theo kreeg weer last van een oude hamstringblessure en moest zelfs uitvallen en Jules stond nogal onwennig op z'n nieuwe voetbalschoenen.
Gelukkig hield de Leerdamse keeper woord en vlak voor tijd maakte hij zijn traditionele foutje, bij het uitverdedigen zag hij Adri Leerintveld over het hoofd, die de bal simpel in het lege doel kaatste.

Na in de Leerdamse kantine de verjaardag van Jules te hebben gevierd en Tom op het station van Zaltbommel te hebben afgeleverd, keerden we met 3 punten in de tas huiswaarts.

Opstelling:

Piet