15-02-2004 Zwaluw VFC 9 - Alem 3 2 - 2

Zwaluw VFC 9 - Alem 3 2-2 (2-1)

Goed gevoetbald, niet gewonnen

Op de eerste lentedag van 2004 was in Vught Zwaluw VFC 9 onze tegenstander.
We begonnen verrassend sterk aan de wedstrijd, het balletje werd goed rondgetikt, en Zwaluw kwam er nauwelijks aan te pas. De 0-1 voorsprong was dan ook logisch. Nadat John Hondong de bal (uit een geweldig aanval; passje Joop terugleggen Bard en inschieten John) al op de paal had gemikt, rondde hij de volgende aanval na een schot van Joop, doeltreffend af.
Hierna werden onze combinaties was slordiger en onnauwkeuriger en kwam Zwaluw beter in de wedstrijd.
De kleine middenvelder van Zwaluw VFC slalomde vanaf het middenveld dwars door onze verdediging, omspeelde Piet en schoof de bal in het doel: 1-1. Ook deze goal mocht er zijn.
Een tegenvaller voor ons was op slag van rust de 2-1 achterstand, er hoefde niet eens meer te worden afgetrapt.

Na rust was het lange tijd eenrichtingsverkeer naar het Vughtse doel, maar echt goede kansen werden niet uitgespeeld. Zodoende kwam de gelijkmaker toch nog verrassend. Na een corner 10 minuten voor tijd kwam de bal bij Jules Leerintveld terecht, die niet aarzelde maar de bal meteen in de rechterbovenhoek joeg.
Bijna hadden we het potje nog gewonnen, Alex Bron prikte de bal, luttele minuten voor tijd, met de punt van de schoen net naast het doel.

Opstelling:

Piet