23-11-2003 Alem 3 - CHC/Orka 10 4 - 1

Alem 3 - CHC/Orka 10 4-1 (1-1)

Alem 3 wint topper !

De reputatie van CHC/Orka was hun al vooruitgesneld en gespannen begonnen we aan de wedstrijd tegen de nummer twee van de ranglijst.
In de beginfase waren de beide ploegen aan elkaar gewaagd en speelde de wedstrijd zich vooral op het middenveld af. Gaandeweg kwam CHC wat beter in hun spel, zonder echte kansen te krijgen. De gevaarlijkste man aan CHC-kant was de lange spits, waar voorstopper Henri van den Berk maar moeilijk vat op kon krijgen. Een overtreding van Henri leverde CHC een penalty op welke werd benut.
Vlak voor rust profiteerde goaltjesdief Theo Leerintveld van een misverstand in de CHC-verdediging en gingen we met 1-1 rusten.

10 minuten na de rust werd Theo binnen het strafschop-gebied neergehaald en de goed leidende scheids Ben Broekmeulen wees gedecideerd naar de stip: penalty!
Omdat Joop er vandaag niet bij was, nam Hans Hanegraaf (Tzn) de taak "strafschop benutten" op zich. En als in zijn beste jaren werd de pingel onberipselijk ingeschoten.
Hierna werd het in het veld wat onvriendelijker, zeker nadat Theo, middels een lob, op schitterende wijze de CHC-goalie verschalkte en zo de stand naar 3-1 tilde. Kort daarna ging broer Adri knock-out, na wat handtastelijkheden van Adri, liep hij tegen een perfect uitgevoerde rechtse hoek aan. Even leek de wedstrijd voortijdig beeindigd te moeten worden, maar nadat Adri weer was opgelapt, werd de vrede weer getekend en nam CHC het heft in handen.
De kansen die CHC kreeg werden door doelman Piet van Boxtel bekwaam onschadelijk gemaakt. Een snelle counter van Alem 3 betekende zelfs de 4-1, als een streep diagonaal ingeschoten door gast-speler Mari Leerintveld. (2e gast-speler was Antoon van Oers die vanmorgen op verdienstelijke wijze zijn debuut in de Alem 3 gelederen maakte).
Nu ging de wedstrijd op slot, zodat tot aan het laatste fluitsignaal van referee Broekmeulen, de 4-1 eindstand in tact bleef.

Opstelling:

Piet