09-11-2003 Alem 3 - Jan van Arckel 7 3 - 3

Alem 3 - Jan van Arckel 7 3-3 (1-1)

Spannende wedstrijd.

De gemeentelijke derby tussen Alem en Jan van Arckel stond vandaag op het programma, Alem 3 de trotse koploper tegen Jan van Arckel 7 de nummer 4 van de ranglijst.
Twee teams boordevol oud eerste-elftal spelers.
Het was Jan van Arckel dat het beste uit de startblokken kwam en al snel druk kon zetten op de Alemse verdediging, vandaag weer onder leiding van Fons van Boxtel.
Het was dan ook niet zo gek, dat Jan van Arckel na een kwartier spelen op voorsprong kwam. Rommelig verdedigen van Alem leidde tenslotte tot in schot, precies in de winkelhaak: 0-1.
Daarna verslapte de Ammerzodense druk wat en kwamen wij beter in ons spel. Vlak voor rust werd Theo vrij voor de Ammerzodense keeper gemanouvreerd, na enkele schijnbewegingen lukte het hem, ook tot eigen verbazing de bal achter de Jan van Arckel goalie te plaatsen: Rust 1-1.

De tweede helft was koud begonnen, of we liepen tegen een messcherpe counter van Jan van Arckel aan. Een foutieve pass werd ondergeschept waarna Tonnie Pootjes in stelling werd gebracht, die de bal beheerst langs Piet van Boxtel schoof: 1-2.
Kort daarna zorgden de gebroeders Leerintveld voor de 2-2 gelijkmaker. Op aangeven van Adri rondde Theo op voortreffelijke wijze af.
Zoals het in een derby hoort was het daarna tijd voor het incident, na wat duw- en natrapwerk van beide ploegen, besloot de goed leidende scheidsrechter, 2 kemphanen met rood van het veld te sturen, waarna de vrede in het veld weer werd getekend.
5 minuten voor tijd werd een afstandschot van Hans Hanegraaf (Tz) door de Ammerzodense keeper verkeerd beoordeeld en stond het zomaar 3-2 voor ons.
Een paar minuten later was het al weer gelijk toen de Ammerzodense linkerspits de bal op miraculeuze wijze over de verbouwereerde Alem doelman Piet van Boxtel wipte.
Het laatste wapenfeit in deze wedstrijd was voor Jan van Arckel, een ziedend schot onderkant lat, kaatste op of over de doellijn het veld weer in. Er werd door de scheidsrechter geen doelpunt geconstateerd en zo eindigde deze spannende wedstrijd in een terecht 3-3 gelijkspel.

Opstelling:

Piet