09-04-2017 Alem 2 - MEC'07 2 5 - 1

Alem 2 - MEC'07 2    5-1    (3-1)

Alem ruim langs MEC’07

Vandaag was MEC'07 uit Maurik de tegenstander. De enige verliespartij in de competitie was tegen MEC'07. In Maurik verloren we destijds met 4-3, dus we hadden nog wat recht te zetten.

Alem kwam goed uit de startblokken, ons middenveld was heer en meester. We kwamen vrij snel op 1-0 door Gijs. Mees, die na een goede actie een paar verdedigers te slim af was, gaf een strakke voorzet op Gijs die de bal van dichtbij binnen tikte.
Ongeveer halverwege de tweede helft maakte Alem 2-0, Jens vond na een laag, indraaiende vrije trap onze inlopende spits Rick, die de bal bij de eerste paal boven in het doel tikte. Gijs maakte de 3-0 nadat hij een paar verdedigers passeerde.
Vlak voor rust werd het 3-1 na een foutje in de opbouw vanuit de verdediging. De spits schoot de bal keurig in de bovenhoek. Onze gelegenheidskeeper Bram, die een goede wedstrijd keepte, was kansloos.

In de tweede helft was het vooral zaak om de voorsprong vast te houden. Dit gebeurde en wij breiden de score zelfs nog verder uit. Wederom was het Gijs die de 4-1 en de 5-1 scoorde.
Gijs was een hele plaag voor de verdediging van MEC'07. Gelet op het aantal kansen had de score hoger kunnen uitvallen. Zo miste de na lange blessureleed ingevallen Jeffrey een kans. Na een goede actie schoot hij vanaf twee meter helaas recht op de keeper. Misschien moet Jeffrey zich toch maar op de backpositie richten?

Zo wint Alem toch gemakkelijk 5-1 en komt het kampioenschap steeds dichterbij. Het volgend paasweekend Alem het druk. Op paaszaterdag (15 April) speelt Alem de halve finale voor de beker. EBOH uit Dordrecht is de tegenstander. Aftrap om 18.30.
Op paasmaandag staat de thuiswedstrijd tegen Wadenoijen, nummer 3 in de stand, op het programma. Deze wedstrijd start om 11.00 uur.

Rick Leerintveld tikt 2-0 binnen

Topscorer Gijs Sars was vier keer trefzeker