02-04-2017 RKKSV 2 - Alem 2 1 - 2

RKKSV 2 - Alem 2    1-2    (1-0)

Alem overleeft lastige kluif RKKSV

Vandaag stond voor Alem een lastige kluif te wachten, de uitwedstrijd tegen RKKSV uit Kruisstraat. Al onze concurrenten hadden bij RKKSV punten laten liggen. Voor Alem de taak om geen averij op te lopen.

Toen we voor het begin van de wedstrijd het veld opliepen, werden een paar van ons door een loslopende herdershond ‘lastig’ gevallen. Was dit soms een tactiek om ons vooraf schrik aan te jagen.

Het eerste kwartier van de wedstrijd was voor Alem; Alem kreeg dan ook een kans om op 0-1 te komen. Elies kopte na een hoekschop de bal helaas recht op de keeper. Na het eerste kwartier nam RKKSV meer het initiatief. Uiteindelijk resulteerde dit vlak voor rust in een 1-0 voorsprong. Met een vrije trap van een meter of 25 verraste RKKSV onze keeper Bart in de rechterbenedenhoek. 1-0 was de ruststand.

Alem had nog 45 minuten om de boel recht te zetten, dit gebeurde ook. Davy, die er na de rust was ingekomen voor Rick, had een groot aandeel in het scoreverloop. Hij zorgde voor de 1-1. In het strafschopgebied kreeg Davy even de ruimte en schoot pardoes de bal in de rechterhoek. Davy was ook belangrijk bij de 1-2, hij won een duel op het middenveld en gaf een steekbal op Gijs. Gijs vond de vrijstaande Ben en die de 1-2 scoorde.
Hierna was het zaak om de voorsprong vast te houden. Dit lukte, zodat Alem de drie punten kon bijschrijven.
Pech is dat Nick in de slotfase weer uitviel met een voor hem bekende blessure schouder uit de kom. Drie keer tegen RKKSV gevoetbald en drie keer zijn schouder uit de kom.

Zo wint Alem deze moeilijke uitwedstrijd en is nog een paar overwinningen verwijderd van het kampioenschap. Volgende week wacht de thuiswedstrijd tegen het altijd lastige MEC’07, aftrap 11.00. Ook hier dienen wij er weer voor 100% te staan.

1-0 RKKSV
1-1 Davy Baars