05-03-2017 Alem 2 - MEC'07 2 4 - 2

Alem 2 - MEC'07 2    4-2    (3-0)

Alem 2 bekert verder na goede eerst helft en bereikt de halve finale

Vandaag stond voor Alem 2 de kwartfinale van het bekertoernooi op het programma. Alem trad op eigen veld aan tegen competitiegenoot MEC'07 2. De klok sloeg 11.00 en de wedstrijd begon.

Alem kwam al heel snel op 1-0, linksback Nick stoomde op en gaf een steekbal op Gijs, die met een hele scherpe voorzet Mees vond die zijn voet er tegen aan kon zetten en de bal binnen werken. Mees was ook verantwoordelijk voor de 2-0, hij liet de keeper kansloos met een goed schot. Nog voor de rust werd het 3-0. Een vrije trap lag op een hele goede plek, Gijs stond achter de bal en werkte de bal keurig in de rechter hoek.
Opvallend moment van de eerste helft: spits Rick, die zo nu en dan op de grond lag, wenkte na een blessure openhartig naar verzorger Peter en de wonderspons en kon dan weer verder.

De tweede helft was rommelig, MEC'07 kwam terug op 3-1, wat totaal niet nodig was. Dit gaf MEC moed om er nog een wedstrijd van te maken, maar Alem stelde de zaak weer op orde, door 4-1 te maken. John gaf een goede voorzet op invaller Jorge en schoot onberispelijk de 4-1 binnen.
Tien minuten voor tijd scoorde MEC nog tegen. Na een schot op de lat ketste de bal terug het veld in en de spits was er als de kippen bij om de 4-2 binnen te schieten. 4-2 was ook uiteindelijk de eindstand.

Alem bekert verder, de halve finale staat gepland op paaszaterdag 15 april, een thuiswedstrijd op ons sportpark de Oude Maas tegen EBOH 4.
Volgende week staat er voor Alem een competitiewedstrijd op de planning. Hedel 2 gaat dan de tocht naar Alem maken, aftrap: 11.00.

1-0 Mees van Mil
2-0 Mees van Mil