11-12-2016 Alem 2 - HHC'09 2 5 - 2

Alem 2 - HHC'09 2    5-2    (1-0)

Alem wint topper tegen HHC'09 en sluit 2016 goed af

Het was voor Alem II nog een keer knallen voor de winterstop en wat voor een wedstrijd. Er werd afgetrapt tegen koploper HHC'09. Als Alem won ging het over HHC heen en dat betekende de koppositie.

Het was 11.00 uur en de wedstrijd begon. Alem startte beter dan HHC en had in de eerste helft ook de betere kansen. Mees maakte de 1-0, na een goede pass van Jens passeerde hij een paar man in de verdediging en legde de bal in het hoekje. Hierna kreeg Alem ook nog een paar kansen, John was de back te snel af maar stuitte op de keeper. Jens legde aan van een grote afstand, maar raakte de paal. In de laatste 10 minuten van de eerste helft kwam HHC iets meer opzetten, tot echte hele grote kansen kwam het niet, het waren meer halve kansen. Ruststand 1-0 voor Alem.

In de tweede helft kwam Alem op 2-0, Niek legde aan voor een vrije trap en deze belandde heel keurig onderin de hoek. Een minuut of 10 later maakte HHC de aansluitingstreffer, er werd niet kordaat in de verdediging ingegrepen en zo kon de spits de bal in het netje leggen. HHC ging op zoek naar de gelijkmaker, het was Alem die de marge verdubbelde naar twee doelpunten. Het was weer Niek die mocht aanleggen voor een vrije trap, nu schoot hij de bal in de dak van het doel. HHC ging weer op zoek naar de aansluitingstreffer en die kwam er ook. De scheidsrechter gaf een penalty voor HHC, keeper Joost was kansloos en het was 3-2. Na een uitbraak van Alem was Mees de verdedigers te snel af en ging alleen op het doel af, tot twee keer toe stuitte Mees op de doelman, maar werd hierna gevloerd, penalty voor Alem. Met dit kansje wist Gijs wel raad, die de bal hoog in het doel schoot. Hierna kwam Alem nog op 5-2. Het was blijkbaar glad in het doelgebied bij HHC, de ene verdediger na de andere verdediger gleed uit waarna John uiteindelijk de 5-2 maakte. De 5-2 was tevens ook de eindstand.

Alem gaat met een goed gevoel de winterstop in, een goede overwinning tegen HHC'09, eerst volgende competitiewedstrijd is de uitwedstrijd tegen HHC'09. Deze vind plaats op 5 februari.

1-0 Mees van Mil
2-0 Niek van Lent