02-10-2016 RKJVV/v.Dalsen 2 - Alem 2 3 - 3

RKJVV/v.Dalsen 2 - Alem 2    3-3    (1-1)

Hoofdrol voor de scheidsrechter bij zwaar bevochten gelijkspel

Deze week stond voor Alem 2 de wedstrijd tegen RKJVV 2 uit Den Bosch op het programma. Het was zondagochtend 11 uur en de wedstrijd barstte los. In het begin was al snel duidelijk dat we de scheidsrechter vandaag niet mee zouden hebben. Halverwege de eerste helft kwam Alem op een 0-1 voorsprong door een lange bal vanuit achteruit door Job en Jeffrey maakte het af. Vlak voor rust werd het toch nog gelijk, direct na het doelpunt van RKJVV floot de scheidsrechter af.

Net na rust kwam RKJVV op 2-1, een steekbal door de verdediging zorgde ervoor dat de middenvelder voor Bouke stond en de bal binnenschoot. Alem herpakte zich hierna, en maakte via Mees de 2-2. Mees schudde de verdedigers van zich af en passeerde de doelman.
Even later was hetzelfde moment voor Gijs, aangespeeld door Ben, hij was ook de verdedigers te snel af en maakte de 2-3 voor Alem. Het leek goed te gaan, totdat de scheidsrechter voor de zoveelste keer een dubieuze en voor ons nadelige beslissing maakte.
Uit een hoekschop van RKJVV gaf de scheidsrechter een penalty wegens hands, terwijl Bouke duidelijk werd gehinderd binnen het 5 metergebied, maar de scheidsrechter had echter iets anders gezien. Je wist dat er zoiets geks zou gaan gebeuren. De penalty ging erin en vijf minuten later floot de scheidsrechter af.

Zo eindigde de derde wedstrijd voor Alem 2 in een gelijkspel en staat de teller op 5 punten.
Volgende week wacht een thuiswedstrijd tegen Theole 2 uit Tiel. Aftrap: 11.00 uur op het sportpark de Oude Maas.

0-1 Jeffrey Kollenburg
1-1 RKJVV