09-11-2014 Alem 2 - DSC 3 2 - 2

Alem 2 - DSC 3    2-2    (0-1)

Op een mooie zondag ochtend stond deze prachtige derby op het affiche. De heren van coach Schreuders staan hoger op de ranglijst dus er wordt wat verwacht. Helaas door Emiel die tegenwoordig liever slaapt dan voetbalt en ondergetekende die zich verslapen had, begonnen we al manco aan deze match.
Een spektakel stuk was ver te zoeken. Vooral de eerste minuten waren het de Teskes die het wedstrijdbeeld domineerde waar Alem geen antwoord op kon vinden. Als snel was het dat ook een 0-1 achterstand wat op het scorebord predikte.
In het verloop van het eerste bedrijf werd oranje/wit wat sterker maar werd niet meer gevaarlijk.
In de rust mochten Bram, Peter en Rick gaan warmlopen. Na deze drie omzettingen op het middenterein was het even acclimatiseren voor het Alemse spelersgilde waar DSC optimaal van profiteerde. Bij een corner was het slapen geblazen (en dat nog wel zonder Emiel), waar zij de bal tegen de touwen kopte. Een 2-0 achterstand.

Veerkracht
Let op: Spelling (deels) uit 1864: v. [geen meervoud] (nat.) inwonende eigenschap der lichamen om na eene drukking hunnen vorigen vorm te hernemen, elasticiteit; [figuurlijk] drukking eener (metalen) veer. ~IG, [bijvoegelijk naamwoord] (-er, -st), uitzettend, drukkend, † elastisch, elastiek.

Na deze waarschuwing begon volgens coach Schreuders de ware vechtmachine te draaien. Duels werden niet geschuwd en een aardig veldspel ontstond. Bij een vrije trap kwam Bram langs Rick opstomen die de bal klaarlegde. Bram wist deze kans te verzilveren.
De aansluitingstreffer was er eindelijk. 5 minuten later werd Danny nog prachtig vrijgespeeld die aflegde waar hij zelf een poging had moeten wagen. De bal rolde voorlangs. Dit was nog wel de grootste kans van de wedstrijd.
Bij een uitbraak 10 minuten voor tijd was het Ben ,die van de scheidsrechter door mocht spelen, alleen voor de keeper opdook en stand gelijk trok.
Erop en erover was het plan van Alem. De enige die nog gevaarlijk werd waren de Drielenaren in de allerlaatste minuut. Na goed werk van Bart en Ben werd de bal weggewerkt, waarna de goedleidende leidsman na grote opluchtig van Alem de wedstrijd beëindigde.

We staan na deze wedstrijd op plek 5 van de 10 met een wedstrijd minder dan de eerste vier elftallen. Bij de inhaal wesdtrijd volgende week tegen Beesd kunnen we een grote stap zetten richting de bovenste plaatsen van de competitie.
Er onstaat langzaam wat moois bij succes-coach Schreuders en zijn gevolg. Complimenten voor de trainingsopkomst, trainingsarbeid en de lust om te winnen op zondag! Kratje bier van…

Coach Schreuders puzzelend op de opstelling

Feest na 2-2 winst op DSC 3

DSC