03-02-2013 RKTVC 2 - Alem 2 1 - 1

RKTVC 2 - Alem 2   1-1    (1-1)

Alem II haalt punt tegen kampioenskandidaat RKTVC

Om tien uur bij het verzamelen krijgen we ineens te horen dat 3 spelers, om uiteenlopende reden, niet mee kunnen spelen tegen de op voorhand zware wedstrijd uit tegen RKTVC.
Hierdoor hebben we maar twee wissels en dat is gezien de geringe voorbereiding vanwege het slechte weer niet ideaal. Hopelijk kunnen de spelers zich in de toekomst wat eerder (zaterdagmiddag bijv.) afmelden, zodat daar rekening mee gehouden kan worden!!

Gezien de thuisnederlaag van 1-7 tegen de Tielenaren hadden we vandaag wat recht te zetten.
Om 11.30uur begint op het kunstgras met een stevige wind de wedstrijd. RKTVC komt goed uit de startblokken en zorgt ervoor dat Bram van de Zanden gelijk goed warm is. Met een paar knappe reddingen houd hij Alem op de been. Na een kwartier spelen krijgt Alem wat meer grip en wordt Tiel eigenlijk niet meer echt gevaarlijk maar voetballend zijn ze wel de bovenliggende partij. Alem krijgt zelf nog een paar kleine mogelijkheden, Olaf Steenbekkers komt verkeerd uit met zijn passen en Jelle kopt net niet binnen. Op slag voor rust stond de scheids even te slapen daar hij een zuivere buitenspel goal goedkeurde. Echter zette Alem daar gelijk iets tegenover doordat Danny Wuijts in diezelfde minuut tegen wist te scoren, waardoor de ruststand 1-1 is.

In de tweede helft hetzelfde spelbeeld Tiel dat probeert aan te vallen maar niet voorbij het verdedigende blok van Alem wist te komen en als dat wel het geval was dan stond de keeper in de weg. Tiel ging zelf steeds slordiger spelen waardoor Alem zelf via de counter nog wat kleine mogelijkheden kreeg. Echter wordt er aan beide kanten niet meer gescoord waardoor Alem tevreden met 1 punt huiswaarts keerde.

Danny Wuits

Verslag: Stan Schreuders