23-09-2012 Theole 3 - Alem 2 1 - 2

Theole 3 - Alem 2   1-2    (0-1)

Meestel zonder rubber, maar deze keer met rubber te veld. Op naar een vruchtbare middag. Statistieken van Alem II laat zien dat Tiel en kunstgras geen gouden combinatie is.

En de slowy man of the match cap gaat naar J.B!!
Gelukkig hadden we onze vlagger Rob B. weer terug en zou ook de coach zichzelf posteren in de basis.

Een voortvarend begin. Danny W. wist een fout in de verdeding af te straffen met een lepe bal. 1-0 in het voordeel van oranje-wit predikte op het ontbrekende scorebord.
Op degelijke wijze werd deze voorsprong zonder problemen verdedigd door de Alemse defensie.
Helaas voor de mannen van Tielse zijde, werd er deze keer ook scherp aan de tweede helft begonnen. Alem II leek te gaan voetballen. Een begrip dat vorige week niet aan de orde was.

20 minuten voor tijd wist Ben v B. en Rick L. een variant te bedenken op een hoekschop. Ben v B. speelde Rick L. aan voor het strafschopgebied. Na meermaals afraden van zowel medespelers als supporters begon deze persoon aan een solo. Na verschillende klutsballen, en kapbewegingen door het geel-zwarte bos speelde hij zichzelf knap vrij om beheerst af te ronden. 2-0 was een feit.

Wat een persoon tot een goede coach maakt, is zijn spelinzicht en goed uitgevoerde wissels. Dat hij zichzelf wisselde is dan ook een duidelijk teken hiervan.

Later werd Theole nog een aantal keer gevaarlijk. Met hulp van Theole zelf, goed verdedigend werk door een uitstekende Jelle B. en Prima werk van doelman Tony K. werd de voorsprong behouden. Eén minuut voor tijd was het alsnog incasseren. Onduidelijkheid en stuntelwerk was hiervan de oorzaak. Deze keer hebben we iedereen op de club bij gemaakt. Zowel sportief als financieel heeft deze middag de club geen windeieren gelegd. Op naar volgende week. Bij winst wacht er een verrassing.

Onze opponent teleurgesteld achtergelaten in Tiel. Daarom hebben we het recht om onze tevredenheid te etaleren via opgeheven bekers

Danny Werner

Rick Leerintveld