09-09-2012 Wadenoijen 2 - Alem 2 3 - 2

Wadenoijen 2 - Alem 2   3-2    (0-0)

Op een te warme voetbalmiddag moesten we aantreden tegen Wadenoijen 2. De selectiemannen van Alem II kregen van coach Schreuders de opdracht om lekker te gaan voetballen. Na de bekerstunt van vorig jaar lag de spreekwoordelijke lat minder hoog dit jaar, maar winst was gewenst.
Chris v. O. werd nog even thuis opgehaald en zo konden we op pad.

Alemse "derde helft" na de verloren wedstrijd(en)
Foto: Sander van Rooij
Chris v. O. werd nog even thuis opgehaald en zo konden we op pad.
De warming-up werd voor sommige nog gebruikt om te ontbijten. Het leek wel of onze assistant Sander v. R. een koffietafel had geregeld.

Na het eerste fluitsignaal begon de equipe van coach Schreuders volle goede moed aan het eerste bedrijf. Een aantal maal werd het aan beide kanten gevaarlijk maar van goed voetbal was geen sprake. Hoogtepunt was dan ook de extra ingelaste drinkpauze.

Na de rust en een heerlijke beker warme thee op te hebben, mochten we wederom drie kwartier zweten. Na de plotseling onstane blessuregolf werd het voetbal ook wat beter. De coach met waterzak heeft deze middag de meeste meters afgelegd volgens eigen zeggen.

Ook de assistent-scheidsrechter aan Alem-zijde liet van zich spreken. Met enkele opvallende vlagmomenten kreeg zelfs Jannes P. een preek van de arbitrage. Rob. B. die vergeten was af te melden?? Krijgt nog een zware dobber aan Stand-in Jannes P. als vlaggenist.

Ondanks het betere spel van Alem-zijde, viel de eerste tegentreffer. Lang duurde het niet of er was een gepast antwoord. Rick L. (overigens geen broer van Benno), legde klaar voor een hoekschop die Jorge R. knap binnen kopte. De sprong was beter dan die van Patty Brard in het programma Sterren Springen.

Hierna blijft Alem lekker voetballen maar verzuimd om dit uit te drukken op het scorebord wat Wadenoijen wel doet. Al snel wordt het door persoonlijke fouten 3-1. In de slotfase valt nog één van de tweeling plat in het vijandelijke zestienmetergebied. De leidsman besluit geen panalty toe te kennen. Door commentaar doordezelfde of de andere van de tweeling, krijgt diegene ook nog een gele kaart.

Dat de scheidsrechter een zonnesteek had opgelopen bleek na afloop wel. De gele kaart van één van de tweeling werd geseponeerd en er werd een extra treffer op het wedstrijdformulier ingevuld. Een gouden ruil! Wij kennen dit doelpunt toe aan onze mooie afwezige nestor Danny W.

Al-met-al een mooie voetbaldag met alom gerespecteerde, afwezige routiniers en met vlagen zelfs magistraal tikkie-takkie voetbal. Helaas te schaars om potten te kunnen breken.

Volgende week onze eerste competitiewedstrijd.

Jorge Reuvers

(3-2)