26-02-2012 Buren 2 - Alem 2 2 - 2

Buren 2 - Alem 2   2-2    (2-1)

De eerste wedstrijd na de winterstop is in Buren.
In de thuiswedstrijd werd Buren nog met 4-1 van de mat gespeeld, op een betere mat dan die van vandaag.
Ondanks het slechte veld gaat Alem II goed van start, met veel balbezit was Alem II in de beginfase heer en meester.
De Alemse voorhoede kreeg kans op kans om op voorsprong te komen.
Rick Leerintveld, Thomas van Mook en Tony van den Berg kwamen alle drie oog in oog te staan met de keeper, maar zonder succes.
Na ongeveer 20 minuten kon Thomas via Jacco Bogers voor de tweede keer alleen op de keeper af en bezorgde Alem de verdiende voorsprong.
Lang kon Alem niet van de 0-1 voorsprong genieten.
Waar eerder de aanvallen van Buren 2 ver van het doelgebied vakkundig werden gestopt, kwam de tegenstander dit keer tot in het 16-metergebied. Doordat Ben van Boxtel deze opportunistische aanval onreglementair in de kiem smoorde, besloot de scheidsrechter een strafschop toe te kennen. Dit buitenkansje liet de tegenstander niet liggen.
Alem gaat niet goed om met deze domper, en Buren benut nog geen vijf minuten later haar tweede kans. 2-1.
De rest van de eerste helft zijn de oranjehemden nog geen schim van wat ze waren in het eerste gedeelte van de wedstrijd, terwijl Buren bloed ruikt.
Na rust probeert Alem zich te herpakken, maar door wat omzettingen in de defensie van Buren kan Alem niet tot grote kansen komen. Onder leiding van de uitstekend spelende Anton van Oers wordt voorkomen dat Buren verder uit kan lopen.
Na ongeveer 75 minuten kan Stan Schreuders met een slim genomen vrije trap Rick Leerintveld bedienen, en op snelheid door kan naar het doel. Of Rick in zijn revalidatieperiode nu zo veel sneller is geworden of zijn tegenstander was gedrogeerd is nog onduidelijk. In ieder geval benut Rick deze kans met verve. Hierdoor weet Alem dat ze niet met lege handen naar huis gaan.
In de slotfase van de wedstrijd probeerde Ben van Boxtel de scheidsrechter nog over te halen tot het toekennen van een strafschop, dit keer voor Alem. Deze meneer liet weten niet van gisteren te zijn, keek op zijn klok, zag dat we nog een minuut of 10 te gaan hadden, en beëindigde de wedstrijd met een ferm doch beheerst fluitsignaal.

Thomas van Mook

Rick Leerintveld