04-09-2011 Alem 2 - Wadenoijen 2 0 - 4

Alem 2 - Wadenoijen 2   0-4    (0-1)

Na het grote succes van Alem 2 in de beker mogen we vandaag de eerste competitie wedstrijd gaan voetballen.
Waarschijnlijk zal 't geen makkelijk jaar worden voor Alem 2, we zijn veel ervaring kwijt, doordat een aantal spelers naar het derde zijn overgelopen. Alem mist deze wedstrijd ook een aantal basisspelers door blessures of andere verplichtingen, Alex, Tim, Maarten, Gerwin, en Thomas en Chris zijn ook niet volledig fit.
B Junioren Jens Steenbekkers en Mees van Mil werden opgeroepen, en Tony van den Berg uit het derde.
Zo heeft coach Schreuders toch een elftal op de been weten te krijgen. De eerste helft is amper tien minuten begonnen of we komen ongelukkig op achterstand. Door te gehaast de bal weg te willen werken, gaat ie juist via Jelle ons eigen doel in.
De rest van de eerste helft worden er van beide kanten weinig grote kansen gecreëerd. Alem is een paar keer gevaarlijk met corners. En een harde vrije trap van Danny Werner wordt er kundig uitgehouden.
´Bomber´ Jacco, die normaal gesproken minstens 3 keer scoort in een wedstrijd is vooral bezig met boos zijn en veel mopperen. Maar hij beloofd op ´anger management´ te gaan, zodat hij weer de lieve positive krullenbol wordt zoals iedereen hem kent.
We gaan met 0-1 de rust in.

De tweede helft:
De eerste tien minuten wordt er nog redelijk gevoetbald, tot de 0-2 valt. Een voorzet van Wadenoijen wordt van richting veranderd en gaat er weer via een Alem speler in, deze keer Thomas.
Even na deze domper zakt Alem volledig weg. Er wordt niet meer gevoetbald. Positioneel klopt er ook niet veel meer van (Stan concludeerde na de wedstrijd dat alleen doelman Ben in positie bleef, de rest liep maar wat door elkaar).
Conditioneel was Wadenoijen ook sterker, waardoor Alem in de omschakeling te kort kwam.
Hierdoor kon Wadenoijen uitlopen naar 0-4.
Snel vergeten deze wedstrijd en op naar volgende week: Uit naar RKKSV 2.

Verslag: Thomas van Mook