28-03-2010 Beesd 3 - Alem 2 0 - 5

Beesd 3 - Alem 2   0-5    (0-2)

Voor Alem is het altijd lastig om aan te treden tegen de lager geklasseerde teams. Vandaag stond Beesd op het programma die stijf onderaan staan. Warming-up was slecht em de voorbereiding op zaterdagavond was niet veel beter bij een aantal.
Om het resultaat van de afgelopen weken door te zetten moesten we dus ook tegen dit team 3 punten pakken.
Door een goede verschuiving op de transfermarkt door PvBFz is Alem 2 de weg naar boven ingeslagen. Daarvoor ook een bedankje voor TvG en DW die nu naar 1 zijn gegaan.

Op een ware knollentuin waar een pot boerengolf niet op mogelijk is mochten wij aftrappen. Molshopen zo groot als de piramides in Egypte en kuilen lijkend op de Grand Canyon…
Door onze trainer / coach en enkele ervaren spelers werd er op aangedrongen om de tegenstander niet te onderschatten. Bij het eerste fluitsignaal werd er dan ook voor iedere meter gestreden. Flitsende aanvallen door het midden en via de zijkanten waren dan ook schering en inslag. Combinaties, banden, schijven, voorzetten, steekpasses… (Bijna) geen term mag gespaard worden bij de vele mogelijkheden en kansen die Alem kreeg. Alleen de afronding ontbrak door o.a. zelfzuchtigheid.
Na een kwartier was het dan eindelijk zover. WvB wist KB (lees niet Kenny Bogers) alleen voor de keeper te zetten. KB wist die goed af te ronden. Een verdiende 1-0. Het was duidelijk dat KB en WvB elkaar goed konden vinden. 10 minuten was het alweer raak. KB maakte een solo naar de achterlijn en wist de bal precies voor de voeten van WvB te plaatsen. Voor een spits met dat kaliber betekent dit de 2-0 wat ook de ruststand zou zijn.
Je zou zeggen een luxe maar met de gemiste kansen was dit veel te weinig. 2e helft met wat verschuivingen en vermoeidheid bij een aantal spelers begonnen we zwakker. Beesd kreeg wat gevaarlijke kansen om een aansluitingstreffer. Echter waren hun spitsen niet scherp genoeg.
Alem moest achterin ingrijpen. De ingevallen JvdZ was daar niet te lui voor. Om zijn directe tegenstander tegen te houden moest hij een sliding maken. Met een paar mollen geraakt te hebben wist hij ook de bal te ontfutselen. Volgens TvM zag hij nog een mol naspartelen tegen de boarding (dit had ook de tegenstander kunnen zijn).
Eindelijk kreeg Alem weer wat grip op de wedstrijd. Na een sprintduel wist RL met een sliding te bal bij WvB te krijgen, die perfect teruglegde op KB en aantekende voor de 3-0. Wedstrijd gespeeld en RL en WvB kregen een wissel. JaB die voor de tweede maal zijn aantreding mocht maken begon sterk. Zijn eerste balcontact een meter voor de doellijn betekende niet de 4-0 maar een nieuwe bal. Hij schoot ver en hoog over.
Met een goed spelende JR achter de spitsen kregen JaB en RB genoeg aanvoer. Met zijn 2e balcontact kon JaB met een punter eindelijk de 4-0 maken. Een uitslag wat niets te hoog was voor het verschil in deze wedstrijd.
Ook de 5-0 kon nog op het scorebord door een solo van KB. Deze was met drie treffers voor grote waarden voor het team.
Na afloop kreeg ik ook nog het verzoek van BvB om hem een keer in het wedstrijdverslag te vernoemen. BvB…. Bij deze.

Legenda:
PvBFz Peter van Boxtel Fz.
TvG Tom van Geffen
DW Danny Wuits