02-03-2008 Alem 2 - RKTVC 3 1 - 2

Alem 2 - RKTVC 3   1-2  (0-1)

Alem2 verliest bijzonder zuur 3 punten!!!!

Na de storm van Zaterdag 1 maart volgt er nog een nastorm!!!. De koploper komt op bezoek en we weten dat we echt alle 11 vol gas moeten gaan voor een punt (of 3) .

We weten het en we doen het, RKTVC krijgt weinig tot geen kansen in de 1e helft. Alem2 ook niet echt veel maar, is gevaarlijker. Janno v D speelt een erg goede pot aan de linkerkant met achter hem een felle Koen de Leeuw. We denken op 1-0 te komen door Hans Brekelmans maar de scheids keurt hem af na buitenspel. (onterecht, Hans bleef achter de bal). Na slordig balverlies van WvB en wijfelend ingrijpen van de verdediging countert Tiel messcherp en 0-1. Meteen daarna rust. Zwaar klote dus!!

2e helft (het kan eigenlijk niet) maar toch nog een tandje erbij van Alem2 kant. Tis werkvoetbal en het heeft meer van sleuren en ploeteren dan technische hoogstandjes maar we krijgen grip op de wedstrijd. Anton en zijn mannen achterin, staan erg goed vandaag. Emin ingevallen op het middenveld (voor PvB) legt de bal knap bij de 2e paal bij het Tielse doel. WvB verzuimd niet en tekent zeer terecht voor de 1-1. Er word echt fel gestreden voor elke meter met soms op en over het randje van het toelaatbare. Maar het blijft een zeer sportieve pot tegen een "lekker" 11-tal uit Tiel. We denken op 2-1 te komen. Weer Hans Brekelmans die een goal scoort. Echt geloof het of niet weer een zuivere goal. Echter de scheids laat zich overhalen door een "lul"verhaal vanwege buitenspel 5 minuten daarvoor. Wat schets onze verbazing de eerder toegekende goal word na wat gediscussieer toch nog afgekeurd. Ongeloof, verbijstering, onterecht, teleurstelling, genaaid, noem maar op alles wat je kunt bedenken, denken we.

En Jawel wat dan ook nog gebeurd (we krijgen het zelfde virus mee als het eerste) wij gaan ook ten onder in de allerlaatste minuut.
Ouwe Tielse reus (met respect) De heer Slob kopt de bal in de aller laatste minuut achter de zeer goed keepende Willem. Wat dus een zuivere overwinning had moeten zijn (2-1) word dus een SUPER onverdiende nederlaag van 1-2.

We zullen maar zeggen HET geluk van de kampioen?

Wat wel even vermeld mag worden is de rol van de scheids in deze wedstrijd.

Echt, deze man voelde de wedstrijd goed aan!
Hij leidde de wedstrijd bijzonder goed tot de 85e minuut (keurde toen de 2e goal af).
Had geen zin om kaarten te trekken (deed het ook niet)
Keurde onterecht 2 goals van Alem af (de laatste sloeg helemaal nergens op)
Was zich bewust van enkele fouten die hij maakte.
Maar kreeg van beide ploegen respect en een hand na de wedstrijd. Dit doordat je tegen hem wat mocht zeggen en omdat hij goed en rustig overkwam.

Gaf toe dat hij de laatste goal toch wellicht niet af had moeten keuren van Alem.
En ging ook met een "minder" gevoel richting huis.
Maar ja, ook hij is een mens en gaf toe ook weleens fouten te maken.

Hopelijk krijgen we nog vaker van zulke scheidsrechters!!!

Volgende week uit naar Wadenoijen half 3 wedstrijd.
Voor een ouderweds potje klunen in de klei.

Wilbert van Boxtel

Verslag: Wilbert van Boxtel