27-03-2022 Alem 1 - Margriet 1 2 - 1

Alem 1 - Margriet 1    2-1    (1-1)

Mats Steenbekkers helpt Alem vlak voor tijd aan winst op Margriet

Margriet kon een voorsprong niet vasthouden. "Wij waren beter en hadden het initiatief", vertelt Margriet-trainer Maarten van Vugt. "Het was een moeilijk bespeelbaar veld en dan is het lastig om hoog tempo te spelen. Zij speelden veel de lange bal en daar hebben we moeite mee."
Een vrije trap bracht Alem op 1-1. Vlak voor tijd strafte de thuisploeg balverlies in de verdediging bij Margriet af. "We hebben zelf ook weinig gecreëerd, maar hadden toch minimaal een punt verdiend", aldus Van Vugt.

Twee wedstrijden tegen Alem leverde Margriet nul punten op. Vandaag verloren de mannen van trainer Maarten van Vugt met 2-1. Na 24 minuten opende Rob van de Ven de score namens de Ossenaren. Een onnodige overtreding en een daaropvolgende vrije trap leverde de gelijkmaker op. Margriet kreeg via Van de Ven en invaller Bilal El Ghezaoui kansen op de vernieuwde voorsprong, maar de enige ploeg die nog scoorde was kort voor tijd Alem: 2-1. Van Vugt: "Het verliep vandaag erg moeizaam op een kurkdroog en hobbelig veld. Alem had daar minder last van, want die gebruiken alleen de lange bal op hun gevaarlijke aanvallers. Wij hadden 70 procent balbezit, maar laten het hier liggen. Als we iets willen deze competitie, dan moet je ook in zo’n moeizame wedstrijd punten pakken. Gelukkig hebben we de periodetitel nog wel in eigen hand."

Rob van de Ven
Mart van Boxtel