21-11-2021 Alem 1 - FC Schadewijk 1 2 - 0

Alem 1 - FC Schadewijk 1    2-0    (0-0)

Rode kaart fataal voor FC Schadewijk

Alem ging er vandaag met de drie punten vandoor, al was het niet de beste wedstrijd van het seizoen. Het gaat volgens trainer Ben Hoek om de overwinning. "We kijken vooral naar onder, en dan zijn dit de wedstrijden die je moet winnen" , zei hij.

"In de eerste helft speelden we goed. Tijdens de rust spraken we af dat we de wedstrijd over de streep moesten trekken en minimaal met één punt naar huis moesten gaan. In de tweede helft hadden we eigenlijk een vrije trap moeten krijgen wegens een overtreding op Dani Eveleens, maar dit werd juist een rode kaart voor Dani wegens natrappen. In de tachtigste minuut creëerden we nog een kans, maar deze eindigde op de lat", aldus FC Schadewijk-assistent Dicky van den Akker.

Bijz: De rode kaart van trainer Kuijpers werd ná de wedstrijd gegeven. "Er is veel gebeurd tijdens de wedstrijd en de emoties werden hem teveel", aldus Van den Akker.

FC Schadewijk wil snel uit de hoek komen waar de klappen vallen. Tegen Alem speelden de Ossenaren in de eerste helft zeker niet slecht en waren beter dan de tegenstander. “Kansen kregen we ook, maar helaas scoorden we niet”, aldus trainer Gaby Kuijpers. Het kantelpunt was de rode kaart van Dani Eveleens in de tweede helft. Bij een vrije trap -notabene voor FC Schadewijk- constateerde de scheidsrechter een natrappende beweging en trok rood. Alem profiteerde van de numerieke meerderheid en kwam op 1-0. “Het werd voor ons steeds lastiger. We hebben wel geprobeerd wat te forceren, maar slaagden daar niet in. Met elf tegen elf had ik het nog maar moeten zien”, aldus Kuijpers. Alem maakte er ook 2-0 van en stuurde FC Schadewijk puntloos terug naar Oss. “We missen vooral voorin belangrijke spelers. Ik hoop ze snel weer terug te hebben.”

Lars Steenbekkers
Mats Steenbekkers