24-10-2021 DSC 1 - Alem 1 2 - 3

DSC 1 - Alem 1    2-3    (0-2)

Alem wint enerverende derby met 2-3 van DSC

Het bezoekende team, onder leiding van Ben Hoek, ging er met de drie punten vandoor en heeft daardoor de koppositie te pakken. "Dat is een lekker gevoel, om een derby te winnen en bovenaan te staan"'aldus Hoek. DSC-trainer Robin Verheijden was een stuk minder blij""Jammer dat we op deze manier moeten verliezen."

"We speelden een prima eerste helft waarin het alle kanten op kon. Zij kwamen echter wel terecht op 2-0 voorsprong bij de rust. Wij veranderden ons spel na de rust en kwamen op 2-2 wat mij betreft had dit wel zo mogen blijven en was de 2-3 overbodig als je kijkt naar hoe de wedstrijd verlopen is.", zegt Robin Verheiden, trainer van DSC. "Het was een mooie wedstrijd! Een echte derby met veel publiek, mooie duels en een spannende wedstrijd. Fijn dat er zoveel mensen kwamen om deze wedstrijd te bekijken", zegt de oefenmeester van DSC.

"In de eerste helft waren we met uitstek de betere ploeg, dus de 0-2 in de rust was terecht. De tweede helft hadden we het lastig en was DSC feller, maar we hebben ons goed herpakt. Het was een echte derby met her en der wat opstootjes. Dat maakte het wel grillig af en toe, maar wel een goeie wedstrijd", zegt Ben Hoek, coach van Alem.
Merkwaardig was dat er bijna duizend mensen op kwamen dagen om de wedstrijd te beschouwen. "Dit is typisch voor zo’n derby als deze, super mooi om te zien dat er zoveel mensen op af komen en hun support tonen", zegt Hoek.

FOTO ALBUM

Foto's 2021   © Gerald van Zanten / Piet van Boxtel