12-09-2021 Alem 1 - DSC 1 2 - 3

Alem 1 - DSC 1    2-3    (1-1)

Alem krijgt te weinig in derby tegen DSC

Als hoogtepunt van het 90-jarig voetbal-jubileum feest van VV Alem stond de bekerkraker tegen DSC ingepland. De Kerkdrielse formatie won de derby, maar kreeg daarmee teveel een gelijkspel had de verhoudingen in de wedstrijd beter weergegeven.

Halverwege een wat tamme eerste helft kwam DSC door Brent van Herwijnen op voorsprong en snel daarna trok Alem de stand weer gelijk door een onberispelijk ingeschoten strafschop, na een overtreding op Mats Steenbekkers.

In de tweede helft leek DSC de wedstrijd naar zich toe te trekken door treffers van Leon van Heel en Roy van Beurden, maar Alem zette aan en Tjeerd Bron tekende voor de aansluittreffer.
Alem leek langszij te komen, nadat DSC-doelman Tom van Geffen de bal zeker een halve meter vanachter de doellijn uit het doel sloeg, maar scheidsrechter Jordin Brands, die niet zijn beste wedstrijd floot, liet doorspelen.
Hierna sloeg de vlam in de pan en oude derby-sfeer werd nog even voelbaar. Ondanks een groot offensief van Alem en wat scrimmages voor het Kerkdrielse doel kwam Alem niet meer tot scoren.

KIJK HIER VOOR DE FOTO'S VAN DE WEDSTRIJD

Brent van Herwijnen