20-09-2020 ODC 1 - Alem 1 0 - 1

ODC 1 - Alem 1    0-1    (0-1)

Na 29 jaar wint Alem weer een wedstrijd in de derde klasse: Broekmeulen de boeken in

Alem kan de slingers ophangen. Na 29 jaar is de club terug in de derde klasse. De eerste wedstrijd werd meteen afgesloten met een zege. Kevin Broekmeulen zal met de enige treffer van de middag de boeken ingaan.

Kevin Broekmeulen
"Het ging best goed bij ons", zei Alem-leider Ton Steenbekkers. "We zijn goed ontvangen. De reservespelers moesten plaatsnemen op de tribune en die was voor de rest afgesloten voor publiek. Prima geregeld. ODC had meer de bal, maar wij scoorden via Kevin Broekmeulen. Dus we vonden dat balbezit van hen wel prima."

Alem trainer Ben Hoek wint van zoon Koen; buitenspeler bij ODC

Het is meer dan tienduizend dagen geleden dat Alem in de derde klasse speelde. In jaartallen zijn dat er 29. Kevin Broekmeulen zal wat dat betreft een speciaal plekje krijgen in de clubboeken. Met een schot droog op de pantoffel schoot hij de bal hoog in de hoek binnen. De eerste punten van Alem zijn binnen.

Ondanks het verlies bekeek ODC-leider Henri van Esch het van de positieve kant. "We beginnen al jaren slecht aan het seizoen en draaien daarna gewoon bovenin mee", aldus de beroeps optimist. "We speelden te flauw en Alem was een stuk feller, maar er is natuurlijk nog geen reden tot paniek."

Kevin Broekmeulen

Scheidsrechter: